  • Data: 2007-08-10 09:41:31
    Temat: Re: okres wypowiedzenia
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysiek pisze:

    > chyba nie do końca rozumiesz co piszę - napisałem że jeżeli pracownik składa
    > oświadczenie o rozwiązaniu stosunku pracy za wypowiedzeniem, to może
    > wskazać, że okres wypowiedzenia będzie krótszy, niż to przewiduje ustawa -
    > Kodeks pracy w art.36kp; możesz więc już dziś napisać do pracodawcy
    > oświadczenie że wypowiadasz stosunek pracy za np. 1 tygodniowym
    > wypowiedzeniem, mimo że przysługuje ci inny dłuższy okres zgodnie z kp i
    > niezależnie od okresu pracy u tego pracodawcy;

    Jakbyś zajrzał do przepisu, na który się powołujesz, to wiedziałbyś,
    że brzmi on "strony mogą ustalić", czyli że skrócenie okresu
    wypowiedzenia przez pracownika wymaga zgody pracodawcy.

    > możesz się też z nim dogadać - art.36 paragraf 6 kp - już pisałem

    O, tak - dogadać.

    > powtarzam - terminy wypowiedzenia wskazane w art.36kp (sprawdz jak masz
    > możliwośc) dotyczą i obowiązują tylko pracodawcę a nie pracownika; skoro
    > tylko za twoją zgoda pracodawca może je skrócić, to moja intepretacja jest
    > własciwa i chyba juz teraz zrozumiała

    Pracownik też może skrócić - za zgodą pracodawcy. A Twoja
    interpretacja, że pracownik może oświadczyć, jest do...

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz