  • Data: 2004-08-26 06:04:52
    Temat: Re: ograniczenie praw rodzicielskich
    Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dolores" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:cgiifr$png$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Owszem - ale nie wiemy czy w tym przypadku chodzi o dobro dziecka, czy
    > zemste...
    > bo Monika pisze ze jej ex nie utrzymuje z dzieckiem kontaktu. I tu warto
    by
    > wiedziec jak dlugo? Czy miesiac czy 2 lata...

    Wiesz, z postu Moniki nie wynika, nic konkretnego, poza jednym - że ojciec
    jej dzieci mieszka z kobietą, która ma własne dzieci i partycypuje w
    kosztach ich utrzymania. I stąd moje wrażenie, że nie chodzi o ograniczenie
    praw z powodu zawinionych win, tylko o chęć zemsty.

    > bo mysle sobie, ze gdyby ojciec mojego dziecka nie kontaktowal sie z nim
    > przez dluzszy czas, to bym sie bala ze ni z gruszki ni z pietruszki nagle
    > zechce spedzic z dzieckiem np. miesiac wakacji... a bedzie dla niego
    obcym
    > czlowiekiem - dziecko wszak male, wiec nie potrzebuje duzo czasu, zeby
    > tatusia zapomniec.

    Che? No i co? A Ty jesteś bezwolną istotką która się godzi? Co z tego, że
    "chciałby"? Mimo pełni władz rodzicielskich ojca, matka może nie zgodzić się
    na nagły wyjazd dzieci z ojcem i wówczas ojciec może:
    a/ porwać swoje dzieci (ale do tego nie potrzebuje władzy rodzicielskiej)
    b/zwrócić się do sądu

    poza tym, władze rodzicielską ogranicza się za jej nadużywanie, działanie na
    szkodę dzieci itp a nie za brak zainteresowania

    pozdrawiam

    Monika