    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odpisy akt - laptopem ze skanerem
    Date: Fri, 30 Mar 2007 06:35:06 +0200

    Przemysław Płaskowicki napisał(a):

    > No dobrze. Jaki więc przepis kpk w zw. z kodeksem postępowania w
    > sprawach o wykroczenia nakazuje uzyskać zarządzenie sędziego przed
    > udostępnieniem akt stronie postępowania w sprawie o wykroczenie?

    Pracownik sądowy nie zrobi niczego bez zarządzenia sędziego.
    Regulamin sądowy: §63 ust. 1 pkt 1 (przewodniczący wydziału "zaznajamia
    się z pismami wpływającymi do wydziału i wydaje co do nich odpowiednie
    zarządzenia") -> wpływa wniosek o możliwość zapoznania się z aktami ->
    przewodniczący wydaje odpowiednie zarządzenie; analogicznie z wnioskiem
    "ustnym".

    > Nie mogę wykluczyć, że sekretariaty sądowe w moim mieście funkcjonują
    > nieprawidłowo, ale prośba o udostępnienie akt po ustaleniu przez
    > pracownika sekretariatu, że domaga się jej strona postępowania skutkuje
    > uzyskaniem tychże akt, bez konieczności uzyskiwania zarządzenia
    > sędziego.

    To znaczy że u ciebie w mieście sekretariaty funkcjonują nieprawidłowo
    ;), albo czegoś nie widzisz.

    > Co więcej, nigdy w aktach postępowania karnego, cywilnego i wykroczeniowego nie
    spotkałem się z zarządzeniem sędziego zezwalającego
    > stronie na uzyskanie dostępu do akt.

    Naprawdę? Ja widziałem 1000 razy. Przyjżyj sie dobrze. Jak strona wnosi
    o możliwość zapoznania się w formie pisma procesowego, co się zdarza,
    musi być zarządzenie "pisemne" Zresztą przez "zarządzenie" czasem
    rozumiem polecenie ustne sędziego, gdy wniosek wpływa "ustnie".

    > Moim zdaniem nie. Organizacja pracy sekretariatów, w tym sposób
    > realizacji czynności technicznych jakim jest udostępnienie akt
    > postępowania leży w gestii prezesa sądu właśnie.

    Nieprawda. W gestii Przewodniczącego Wydziału. Wynika to z §63 ust. 1
    pkt 5 Regulaminu Sądowego.

    Ale powstaje pytanie czy to jest kwestia administracyjna - w której
    Przewodniczący Wydziału mógłby wydać polecenie, sędziemu sprawozdawcy;
    czy też to już zakres orzekania, w którym sędzia sprawozdawca jest
    niezawisły i w którym to zakresie nie można mu wydawać konkretnych poleceń.
    Moim zdaniem to juz to drugie :)

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com