  • 1. Data: 2007-03-28 15:56:22
    Temat: odpisy akt - laptopem ze skanerem
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@t...com>

    Witam

    Mam takie zagadnienie:
    Czy odpisy z akt w sądzie
    można wykonać laptopem ze skanerem
    czy tylko ołówkiem z kartką w kratkę ?
    Chodzi mi o interpretację art 156 § 1 kpk

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2007-03-28 19:55:27
    Temat: Re: odpisy akt - laptopem ze skanerem
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    Tomasz Stawarz napisał(a):
> [...]
    > można wykonać laptopem ze skanerem
    > czy tylko ołówkiem z kartką w kratkę ?
    > Chodzi mi o interpretację art 156 § 1 kpk

    oczywiscie ze mozna, ale na foto czy skan z akt powinna byc zgoda sadu
    - we wniosku nalezy napisac, jaka technika chce sie uzyskac te odpisy.
    kartka i olowek, jesli masz prawo wgladu do akt, nie wymaga zadnej zgody.

    ==>> pozdrawiam:-)
    ==>> Bungo

  • 3. Data: 2007-03-29 07:50:08
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@t...com>

    > oczywiscie ze mozna, ale na foto czy skan z akt powinna byc zgoda sadu -
    > we wniosku nalezy napisac, jaka technika chce sie uzyskac te odpisy.
    > kartka i olowek, jesli masz prawo wgladu do akt, nie wymaga zadnej zgody.

    Coś na poparcie tej tezy ?
    Tezy o "wniosku", bo jak rozumiem
    ołówek i kartka nie wymaga formy
    wnioskowej.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2007-03-29 09:01:16
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    Tomasz Stawarz napisał(a):

    > Coś na poparcie tej tezy ?
    > Tezy o "wniosku", bo jak rozumiem
    > ołówek i kartka nie wymaga formy
    > wnioskowej.

    tylko praktyka - tak uzyskuje zgode na swoje skany:-)
    Teoretycznie, skoro masz dostep i prawo robienia odpisow, nikogo nie
    powinno obchodzic czy przychodzisz z kartka czy skanerem. Ale
    pracownice sadowego sekretariatu czujne sa...

    Sprobuj bez odrebnej zgody, moze gdzies sie juz ucywilizowali...

    ==>> pozdrawiam:-)
    ==>> Bungo

  • 5. Data: 2007-03-29 10:13:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bungo napisał(a):
    > Teoretycznie, skoro masz dostep i prawo robienia odpisow, nikogo nie
    > powinno obchodzic czy przychodzisz z kartka czy skanerem. Ale pracownice
    > sadowego sekretariatu czujne sa...

    I co, wyrywają akta siłą? ;>

  • 6. Data: 2007-03-29 14:36:38
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > I co, wyrywają akta siłą? ;>

    bronia wlasna (niestety, nie zawsze mloda) piersia:-)
    kazdy, kto ma lepszy sprzet od sadowego - jest mocno podejrzany...

    ==>> pozdrawiam:-)
    ==>> Bungo

  • 7. Data: 2007-03-29 19:19:58
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@t...com>

    Użytkownik "Bungo" <b...@g...pl> napisał

> [...]
    > sadowego sekretariatu czujne sa...
    >
    > Sprobuj bez odrebnej zgody, moze gdzies sie juz ucywilizowali...

    No ja akurat mam taki przypadek że po złożeniu
    "wniosku o wykonanie skanów akt" jako "substytutu"
    ręcznych odpisów otrzymałem odmowę, mogę
    otrzymać ksero po 1pln/str , nieco
    taniej dla mnie zrobić skany czy fotki.
    tu jest http://towist.com/1.tif owa odmowa
    a tu
    http://www.policja.pl/download.php?s=1&id=4951
    jak to widzą "władze"

    I co teraz ? Czy mam moją niemłodą piersią ...

    Pozdrawiam,
    Tomek

    PS
    w sekretariacie jest tak mało miejsca że moje
    myśli nie mogą swobodnie krążyć a jak tu inaczej
    pracować nad sprawą ?

  • 8. Data: 2007-03-29 20:29:45
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2007-03-29 21:19, Tomasz Stawarz wrote:

> [...]
    > http://www.policja.pl/download.php?s=1&id=4951
    > jak to widzą "władze"
    >
    > I co teraz ? Czy mam moją niemłodą piersią ...

    Hmm. W sumie słusznie sąd napisał. W postępowaniu sądowym nie
    przysługuje zażalenie na zarządzenie odmawiające udostępnienia akt,
    ponieważ w postępowaniu sądowym w ogóle nie wydaje się zarządzeń
    zezwalających na udostępnienie akt stronom postępowania -- po prostu się
    je udostępnia. Pismo w którym wcześniej zażądałeś zezwolenia na
    sporządzenie odpisów przy pomocy urządzenia elektronicznego powinno
    zostać rozpatrzone w formie pisma pozaprocesowego w którym sąd
    informuje, że prawo do przeglądania akt i sporządzania odpisów
    przysługuje Ci, jako obwinionemu, bez ograniczeń. Moim zdaniem nie ma
    powodu się żalić na to postanowienie, lepiej napisać do prezesa sądu i
    oczekiwać co napisze.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 9. Data: 2007-03-29 20:48:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemysław Płaskowicki napisał(a):

    > ponieważ w postępowaniu sądowym w ogóle nie wydaje się zarządzeń
    > zezwalających na udostępnienie akt stronom postępowania -- po prostu się
    > je udostępnia.

    Udostępnia się na zarządzenie sędziego, właśnie. To że to zarządzenie
    nie ma takiej ładnej formy jak na zdjęciu, nie znaczy że go nie ma.

    > Moim zdaniem nie ma powodu się żalić na to postanowienie, lepiej napisać do prezesa
    sądu i
    > oczekiwać co napisze.

    Jakie znów postanowienie, kiedy to jest zarządzenie.
    Pisać do prezesa można, ale to i tak nic nie pomoże.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 10. Data: 2007-03-29 20:54:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tomasz Stawarz napisał(a):

    > Czy odpisy z akt w sądzie
    > można wykonać laptopem ze skanerem
    > czy tylko ołówkiem z kartką w kratkę ?

    Teoretycznie masz prawo do fotografowania i skanowania o ile ma to
    miejsce w sekretariacie.
    Ale praktycznie wymaga to zgody sędziego i praktycznie w przypadku
    odmowy (która nie ma podstaw prawnych) nie masz możliwości nic
    sensownego zrobić.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com