  • Data: 2007-10-04 15:16:17
    Temat: Re: odmowa podania miejsca pracy - jak to jest ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości
    news:fe1f5q$olr$1@inews.gazeta.pl...

    > nie bardzo to widzę, jeśli nawet art.233 kk nie wyłącza prawa do obrony i
    > braku obowiązku samoobciążania
    > i nadal nie wskazałeś źródła obowiązku :)

    Art. 233 kk dotyczy karania za fałszywe zeznania. On nie wyłącza niczego.
    Kilka przepisów wyłączających zawiera kpk. Przy czym działają one
    przeważnie na zasadzie prawa do odmowy odpowiedzi na niektóre pytania. Tam
    nie ma niestety nigdzie zwolnienia, którego szukasz. Obowiązek podania
    miejsca zatrudnienia wynika z obowiązku udzielenia niezbędnych organom
    informacji, a kodeks wykroczeń jest przepisem karnym do tego przepisu.
    Osobiście mam pewne wątpliwości, czy w postępowaniu mandatowym ma on
    zastosowanie, tym nie mniej kilka takich orzeczeń sądowych widziałem, więc
    dopuszczam taką kwalifikację - resztę niech sąd rozsądza. Sądy obowiązek ów
    wywodzą w uzasadnieniach mi znanych z faktu, ze skoro informacja ta jest
    jednym z kryteriów karania, to jest ona policjantowi konieczna. Natomiast w
    wypadku kontroli drogowej na pewno policjant pytać o to prawa nie ma.