  • Data: 2007-10-05 10:44:20
    Temat: Re: odmowa podania miejsca pracy - jak to jest ?
    Od: kam <x#k...@w...pl#x> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik pisze:
    > Art. 233 kk dotyczy karania za fałszywe zeznania. On nie wyłącza
    > niczego. Kilka przepisów wyłączających zawiera kpk. Przy czym działają
    > one przeważnie na zasadzie prawa do odmowy odpowiedzi na niektóre
    > pytania. Tam nie ma niestety nigdzie zwolnienia, którego szukasz.

    jakiego zwolnienia? mam prawo do obrony - jedną z naczelnych zasad
    postępowania, powodującą nawet że niekiedy nie odpowiadam za składanie
    fałszywych zeznań (stąd powołany art.233 kk)
    a Ty każesz mi podawać informacje, które mogą wpłynąć niekorzystnie dla
    mnie na wymiar kary

    > Obowiązek podania miejsca zatrudnienia wynika z obowiązku udzielenia
    > niezbędnych organom informacji,

    a ten obowiązek skąd wynika?
    już kolejny raz proszę o wskazanie :)

    KG