  • Data: 2009-07-12 23:10:28
    Temat: Re: odmowa badania/leczenia ze wzgledu na przekonania
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte pisze:
    > Tak, przeczytałem tę twoją bzdurę.
    > Tą bzdurę też przeczytałem.

    I po co dalej brniesz?
    Polskie prawo nie pozwala Ci zrobić ze swoim ciałem co tylko zechcesz.
    Można się na to zżymać, ale takie są fakty.

    > Podstawę prawna poproszę.

    1. Konstytucja RP art Art. 38.

    Rzeczpospolita Polska zapewnia każdemu człowiekowi prawną ochronę życia.

    2. Ustawa o planowaniu rodziny, ochronie płodu ludzkiego i warunkach
    dopuszczalności przerywania ciąży z 1993 r.

    "Uznając, że życie jest fundamentalnym dobrem człowieka, a troska o
    życie i zdrowie należy do podstawowych obowiązków państwa, społeczeństwa
    i obywatela; uznając prawo każdego do odpowiedzialnego decydowania o
    posiadaniu dzieci oraz prawo dostępu do informacji, edukacji,
    poradnictwa i środków umożliwiających korzystanie z tego prawa, stanowi
    się, co następuje:
    Art. 1.
    Prawo do życia podlega ochronie, w tym również w fazie prenatalnej w
    granicach określonych w ustawie."

    3. Orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego z 28 maja 1997r.

    http://www.hli.org.pl/pl/orzecz/k_26_96.html

    Wartość konstytucyjnie chronionego dobra prawnego jakim jest życie
    ludzkie, w tym życie rozwijające się w fazie prenatalnej, nie może być
    różnicowana. Brak jest bowiem dostatecznie precyzyjnych i uzasadnionych
    kryteriów pozwalających na dokonanie takiego zróżnicowania w zależności
    od fazy rozwojowej ludzkiego życia. Od momentu powstania życie ludzkie
    staje się więc wartością chronioną konstytucyjnie. Dotyczy to także fazy
    prenatalnej.

    Objęcie tej fazy życia ludzkiego ochroną konstytucyjną znajduje zresztą
    potwierdzenie w ratyfikowanej przez Rzeczpospolitą Polską 30 września
    1991 r. Konwencji Praw Dziecka, której preambuła deklaruje w akapicie
    dziesiątym, nawiązując do Deklaracji Praw Dziecka, iż dziecko z uwagi na
    swą niedojrzałość fizyczną oraz umysłową, wymaga szczególnej opieki i
    troski, a zwłaszcza właściwej ochrony prawnej, zarówno przed, jak i po
    urodzeniu. Ujęcie tej reguły w preambule Konwencji musi prowadzić do
    wniosku, iż zawarte w Konwencji gwarancje odnoszą się również do
    prenatalnej fazy ludzkiego życia.

    4. Kodeks karny, paragrafy bodaj od 151 do 157 (jestem leniwy i nie chce
    mi się sprawdzać)

    > Ty wiesz jak byłoby lepiej?

    Tak. Byłoby lepiej jakby przepisy były zsynchronizowane.
    Jeżeli w jednym za zabicie nienarodzonego dziecka jest dla lekarza 2
    lata , a w innych za takie samo zabicie nienarodzonego dziecka jest 5,8
    lub 12 lat (w zależności od stopnia rozwoju płodu) to jest to absurd.
    Nie tylko prawny.

    > I zaznaczam, bo ci widać tej wiedzy brakuje - wyjątkiem jest także
    > zagrożenia dla życia zapłodnionej kobiety.

    Nie brakuje. Ale ten wyjątek jest oczywisty i racjonalny - jest to
    obrona własna, ratowanie życia kobiety.
    Reszta jest kuriozum, szczególnie drastycznym gdy można zabić bo dziecko
    powstało w wyniku czyny przestępczego - jakby ono było temu winne.

    > Obecne zapisy to wynik wrzasków pewnych (hujowych) środowisk i zbędnych
    > z nimi kompromisów.

    Te hujowe środowiska to obecnie 82% polskiej populacji.

    > Wystarczy tych głupot.

    Zobacz sobie na badania, a potem pisz, że głupoty.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com