  • Data: 2009-07-10 12:39:39
    Temat: Re: odmowa badania/leczenia ze wzgledu na przekonania
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "szerszen" <s...@t...pl> napisał

    > a od ktorego momentu?

    Od momentu zapłodnienia.

    >> Jest żyjącym organizmem człowieka.

    > zyjacym organizmem ludzkim

    To może prościej mi będzie dotrzeć do Ciebie po angielsku, jeśli między
    tymi sformułowaniami dopatrujesz się różnicy w człowieczeństwie. "Human
    organism". Czyli i "ludzki" i "człowieka". Teraz łapiesz? :)

    > cialo z martwym mozgiem, podpiete pod respirator, to tez zyjacy organizm
    > ludzki, a jest czlowiekiem?

    A masz jakieś wątpliwości?

    > zaby

    Podaj ją zatem :)

    > chocby takiej ze ma 4 nogi

    Czyli żaba bez wykształconej kończyny już nie jest żabą?
    Aż się boję spytać, czy jak się człowiek bez rąk urodzi, to ma jakieś
    szanse na bycie człowiekiem ;-)

    > ludzkim zarodkiem

    Ale to jest określenie etapu rozwoju, a ja nie o to pytam.
    Noworodek też jest noworodkiem. Ale jest też człowiekiem.

    > ile ci mozna tlumaczyc ze granica jest plynna,

    No właśnie - dla Ciebie owszem dlatego nie potrafisz jej ustalić.

    > a slyszales aby ktos leczy 6 tygodniowy plod?

    6 tygodni to jeszcze embrion tak gwoli ścisłości.
    Nie wiem czy się leczy, bo nie wiem, czy są już takie możliwości. Aż tak
    głęboko w medycynie prenatalnej nie siedzę. Natomiast jeśli by się
    pojawiły, to myślę, że bez problemu leczenie embrionów będzie na porządku
    dziennym. 30 lat temu zrobiłbyś wielkie oczy i popukał się w czoło
    usłyszawszy o operacjach serca na kilkumiesięcznym płodzie. Teraz to norma.
    Teraz leczy się takich_ludzi_. Kiedyś ich zabijano uznając za
    jedynie_płody_.

    > a co medycyna ma wspolnego z natura?

    W jakim sensie?
    Medycyna powstała na bazie poznawania tajników natury człowieka.

    > na koncu definicyjnych wyliczanek

    Czyli? Bo nie ukrywam, że piszesz coraz bardziej zawile.

    > nie, po wyksztalceniu okreslonych cech spelniajacych kryteria definicji.

    I jakie to cechy?

    > bo to nie ja jestem od ustalania granicy

    Nawet sam dla siebie?