  • Data: 2002-03-07 23:19:19
    Temat: Re: ochrona danych osobowych
    Od: "michaelo" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Krótko mówiąc - czy prawdą jest, że można opublikować za granicą
    informacje
    > sprzeczne z polskim prawem i pozostać bezkarnym, gdyż przestępstwo nie
    > zostało popełnione na terytorium RP? (istnienie wymienionych site'ów zdaje
    > się dowodzić, że tak).

    no coz po pierwsze ja bym sie zastanowil czy na terenie RP na pewno nie bylo
    popelnione przestepstwo

    jezli bowiem informacje ktore sa prawnie chronione na podstawie ustawy o
    ochronie danych osobowych
    to sam fakt ze te informacje tak szczegolowe, bo nie mowimy tu przeciez o
    danych statystycznych,
    a jak bylo wskazane dane zawierajace informacje personalne pozawlajace na
    zidentyfikowanie osoby,
    (jak i dane opisujace pewne sytuacje, a jak wiadomo opis moze byc
    subiektywny,
    przez co moze wplywac na manipulacje losem osob opisanych tymi informacjami)
    zostaly udostepnione komukolwiek niepowolanemu, do wgladu do takich
    informacji,
    to jasne jest ze osoba udosteniajace te informacje musiala wejsc w
    posiadanie ich w sposob
    nielegalny badz tez legalny, co w tym drugim przypadku oznaczaloby ze
    nielegalnie dokonala ich wywozu,
    bo z przeznaczeniem do uzytku, ktory w polsce jest zakazany.

    czyz nie?