  • Data: 2008-11-24 17:41:59
    Temat: Re: obrazenie na lokalnym forum internetowym
    Od: piotrliwszic <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Lis, 17:09, Qba <m...@t...p> wrote:
    > Witam,
    > prosze o pomoc. jakis czas temu znalazlem na forum internetowym jednego
    > z lokalnych portali opis mojej osoby lacznie z ujawnieniem mojego
    > imienia i nazwiska.
    > W moim miescie jestem osobą publiczną, a to co zostało opisane uderza w
    > moje dobre imię.
    > Chcę to zgłosić do prokuratora?? Czy jest szansa że osoby które to
    > napisały poniosą konsekwencje? Dodam ze administrator portalu posiada
    > adresy IP tych osób, ale nie chce ich podać.
    >
    > Liczę na Wasza pomoc
    > Qba

    art. 212
    § 1. Kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub
    jednostkę organizacyjną nie mającą osobowości prawnej o takie
    postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii
    publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego
    stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia albo pozbawienia wolności do
    roku.

    § 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 za pomocą
    środków masowego komunikowania,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.

    § 3. W razie skazania za przestępstwo określone w § 1 lub 2 sąd może
    orzec nawiązkę na rzecz pokrzywdzonego, Polskiego Czerwonego Krzyża
    albo na inny cel społeczny wskazany przez pokrzywdzonego.

    § 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1 lub 2 odbywa się z
    oskarżenia prywatnego.