  • Data: 2010-11-20 12:37:08
    Temat: Re: obowiazek doreczenia faktury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 18 Nov 2010, Krzysztof wrote:

    > Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A dlatego, że art. 22 Ustawa o rachunkowości nie przewiduje takich poprawek.

    Dobra, to zmieńmy wersję.
    *JA* sobie *mogę* skreślać :P, teraz lepiej? ;)
    (a Ty być może masz ograniczenie przyjęte ustawowo z takiego powodu,
    że nie wystawiasz własnych dowodów księgowych, lecz tylko dowody do których
    wystawiania jesteś upoważniony - w końcu osoba prawna nie umie OSOBIŚCIE
    wystawić dowodu, więc "jej" dowody wystawia pełnomocnik :P - ale uwaga,
    tylko gdybam i zaraz posieję wątpiwości natury ogólnej co do "zakazu").

    Do tego, przepis art.22 zakazuje "zamazywania i przeróbek", a to NIE
    jest to samo, co forma opisana w cytowanym (w sąsiednim poście)
    rozporządzeniu!
    Dasz głowę, że do UoR nie istnieje przepis pozwalający na dokonywanie
    poprawek w takiej formie jak na KPiR? (wymagający pozostawienia
    czytelnej pierwotnej treści)
    Zwracam uwagę na zapis:
    "chyba że inne przepisy stanowią inaczej"

    Polecam ostrożność z rozciąganiu znaczenia tego przepisu na wszelkie
    dowody księgowe, w szczególności moje ;)

    pzdr, Gotfryd
    (DG OF, KPiR, VAT)