    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: obowiazek doreczenia faktury
    Date: Fri, 19 Nov 2010 17:06:21 +0100

    Użytkownik "Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ic45jm$f5f$1@news.onet.pl...

    > Różnica polega na tym, że Republika Bananów nie jest państwem członkowskim
    > UE. Jeżeli czeska faktura jest zgodna prawem unijnym (zob. dyrektywa
    > http://www.gofin.pl/5,274,77467,84.html ), to czy rozporządzenie polskiego
    > ministra może wymagać od czeskiej faktury czegoś więcej?

    Powtarzam, -własciwie co ciebie obchodzi, co wymaga polski minister (oprócz
    może tego, ze mozesz próbowacośweiecić swojego kontrahenta). Dla ciebie, jak
    i w zasadzie kazdego, i gdziekolwiek istotne sa 2 rzeczy:
    1.postepowanie zgodne z obowiazującym prawem (w twoim wypadku czeskim), zeby
    do ciebie nie mogły się przyczepic władze, którym podlegasz, no ale polskie
    przepisy nic do tego nie mają
    2.spełnienie zyczeń i oczekiwań klienta, aby dalej skłonny był korzystac z
    twoich usług. I w zasadzie nieistotne jest, czy te zyczenia wypływają z
    prawa, jakiemu ten klient podlega, czy sa to tylko jego "widzi mi się",-
    jesli chcesz z nim współpracowac to trzeba je spełnić, albo przekonać do
    odstapienia od nich, chyba, ze spełnienie jego wymogów powoduje zniesienie
    opłacalności sprzedazy tych usług, a wtedy sytuacja wszak jest jednoznaczna.
    A tu dla odmiany czeskie przepisy na które się powołujesz sa bez znaczenia.
    Naprawde nie rozumiem twojego postu,- co z tego, ze anonimy tu piszace
    przekonają cię np., ze możesz wysyłać faktury elektronicznie skoro opisywany
    klient upierac się będzie dalej (niechby nawet bezpodstawnie ) przy swoim,-
    będziesz w tym samym miejscu tj. albo zaakceptujesz jego żadania, albo on
    zrezygnuje z twoich usług. I teoretyczna wiedza (nawet zakładając, ze
    rzetelna) nt. polskich przepisów w tym zakresie niewiele, a włąściwie nic tu
    nie zmieni.
    Przeciez chyba nie obawiasz się, że twoj klient pozwie cie do sadu o
    wystawienie papierowej faktury za usługę wartości 29zł, a to wg mnie mógłby
    byc to jedyny konkretny powód , dla którego ja na twoim miejscu
    interesowałbym się polskimi przepisami w tym zakresie. A zresztą i tak,
    rozpatrując sprawe teoretycznie, skoro świadczysz usługi w Czechach i tam
    masz swoją siedzibę to musiałby cie pozwac do sadu czeskiego, gdzie ,
    wierząc w to co napisałes o czeskich przepisach, masz wygraną w kieszeni.
    ;-)