  • Data: 2010-11-18 17:21:35
    Temat: Re: obowiazek doreczenia faktury
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4ce54b58$0$20996$65785112@news.neostrada.pl...

    > A spotkałeś się z informacją, żejest to zakazane?

    Ja się spotkałem :)
    art 22.2. uor
    "Błędy w dowodach źródłowych zewnętrznych obcych i własnych mozna
    korygować_jedynie_przez
    wysłanie kontrahentowi odpowiedniego dokumentu zawierającego sprostowanie,
    wraz ze stosownym
    uzasadnieniem, chyba ze inne przepisy stanowią inaczej"

    _Jedynie_oznacza, jak sądzę, że nie można postępować inaczej niż zaleca
    przepis z ustawy. Dyskusyjne jest tu oczywiście samo słowo "wysłanie", bo
    jak sądzę wręczenie osobiste nie będzie odebrane przez kontrolerów jako
    niezgodność z przepisem ;-)
    I teraz skoro Przemysław wystawił fakturę z błędnym terminem płatności, to
    albo powinien wystawić do tej faktury fakturę korygującą zmieniającą ów
    termin albo - jeśli taki termin neguje odbiorca - poczekać na notę
    korygującą od odbiorcy. Jeśli wystawienie faktury z prawidłowym terminem
    płatności jest jednak niemożliwe, to albo zmienia się program albo wystawia
    fakturę ręcznie.
    Swoją drogą ja bym taki program, który narzuca sztywne zapisy w treści
    faktury już dawno wysłał na drzewo.

    K.