  • Data: 2010-11-18 19:59:42
    Temat: Re: obowiazek doreczenia faktury
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof wrote:

    > Ja się spotkałem :)
    > art 22.2. uor
    > "Błędy w dowodach źródłowych zewnętrznych obcych i własnych mozna
    > korygować_jedynie_przez
    > wysłanie kontrahentowi odpowiedniego dokumentu zawierającego
    > sprostowanie, wraz ze stosownym
    > uzasadnieniem, chyba ze inne przepisy stanowią inaczej"
    >
    > _Jedynie_oznacza, jak sądzę, że nie można postępować inaczej niż
    > zaleca przepis z ustawy. Dyskusyjne jest tu

    Plus dla Ciebie za paragraf. Zajrzałem nawet do Rozporządzenia
    w sprawie faktur i tam jest też o zmianach "po wystawieniu" faktury.
    Ale jeśli na etapie tworzenia
    faktury coś tam zmienię i przekreślę, to taki będzie po prostu oryginał.
    Skoro w tym artykule - o znaczacym numerze - mowa jest o korygowaniu błędów
    i wysyłaniu kontrahentowi, to oznacza, ze dotyczy dokumentów wprowadzonych
    do obrotu.
    Tu zgoda. Wymagamy korekt itd, ale jak na etapie tworzenia np ręcznie
    faktury pomylę się pięć razy,
    to stawiam parafki i taki jest po prostu oryginał.