    Date: Thu, 18 Nov 2010 16:33:07 +0100
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: obowiazek doreczenia faktury

    (11/18/2010 02:27 PM), Andrzej wrote:
    > U?ytkownik "Maddy"<m...@e...com.pl> napisa?

    > Czy spotka?a? sie gdzie? z interpretacj?, ?e nie wolno dokonywaae skre?len i
    > poprawek na fakturach z wyj?tkiem skre?len i poprawek informacji, które nie
    > s? integraln? cze?ci? faktury? Bo ja nie.

    A spotkałeś się z interpretacją że nie wolno dokonywać skreśleń i
    poprawek informacji które nie są częścią faktury?

    > Ponadto je?li te informacje zamie?ci?a?, to sta?a sie ju? ona integralna. W
    > przeciwnym razie nie zamieszcza?aby? jej. Katalog informacji jakie nale?y
    > umie?ciae na fakturze jest otwarty, o czym ?wiadczy sformu?owanie z artyku?u
    > ustawy "w szczególno?ci". Zatem je?li ju? te informacj? zamie?ci?a?, to nie
    > wolno Ci jej skre?laae, a jedynie wystawiae korekte. Ale oczywi?cie wybór
    > nale?y do Ciebie.

    Zgodnie z tą logiką, podpis faktury przez odbiorcę, przybicie pieczątki
    "zapłacono"/"towar wydano" (np. w Media Markt) wymaga wystawienia
    korekty/noty korygującej. Czyż nie?

    [...]
    > Czasem tak, a czasem nie, bo kto? pyta o konkret.
    > Trudno przecie? dyskutowaae i przedstawiaae w?asne pogl?dy na temat tego, czy
    > np. prawo do obni?enia kwoty podatku nale?nego z tyty?u faktury za telefon
    > przypada w miesi?cu otrzymania faktury czy mo?e w miesi?cu, w którym
    > przypada termin zap?aty.

    dyskutowałbym :) z tym poglądem.

    Poza tym, zrób coś z pliterkami.

    p. m.