  • Data: 2024-07-08 00:35:05
    Temat: Re: obostrzenia
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.07.2024 o 22:58, Shrek pisze:

    > A jaki jest większy horyzont w tym przypadku, że gość pieprzy od rzeczy
    > że "koronoawirus lubi atakować latem",

    Ale nadążasz, że mowa nie jest o koronawirusach ogólnie, ale o
    konkretnej jego odmianie, która właśnie staje się dominująca?
    Czy nie nadążasz?

    > mimo że dane pokazują zupełnie
    > coś innego?

    Wręcz przeciwnie.
    Ta odmiana najprawdopodobniej "lubi", bo tak właśnie pokazują dane.
    https://www.cdc.gov/forecast-outbreak-analytics/abou
    t/rt-estimates.html

    I w praktycznie każdej publikacji z tym związanej naukowcy wyraźnie
    podkreślają, że cały czas gromadzą dane. Widzą tendencję, ale nie
    przesądzają, bo tylko szury wyciągają kategoryczne wnioski.
    Widzą wyraźny wzrost zachorowań i równocześnie zaznaczają, że jak na
    razie nie wiąże się to z jakimś znaczącym wzrostem hospitalizacji z tego
    powodu.
    Stąd wniosek, że ta mutacja jest bardziej zaraźliwa (niż inne), lepiej
    pokonuje bariery odpornościowe u ludzi i właśnie dlatego również nawet w
    lato, pomimo tego, że zwykle latem ludzie są bardziej odporni niż zimą.
    Równocześnie niekoniecznie jest równie groźna dla zdrowia jak poprzednie.
    I nie chodzi o to, że ten wariant "lubi ciepło i wilgotno", więc Floryda
    tak, a Polska może latem spać spokojnie, bo to nie nasz problem, bo u
    nas latem nie chorują. Wystarczy popatrzeć na kolory na mapce z linka
    powyżej.
    I z tego nijak nie wynika, że można to olać tak jak chciałyby by szury.
    A wręcz przeciwnie.
    Bo tylko szury znają przyszłość i zawsze mają rację.

    A szury miały rację.
    Piotr