    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: obostrzenia
    Date: Mon, 15 Jul 2024 11:14:52 +0200
    <v6c4mv$ks9$1@news.chmurka.net> <v6c6lh$3tpq6$2@dont-email.me>
    <v6c8s0$r0u$1@news.chmurka.net>
    <8...@4...com>
    <v6qnjo$4f57$4@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <a7syvtnqec5x.19qz6xlqkqx3v$.dlg@40tude.net>
    <v72fbm$8a3r$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <ay2p4xy8m1jf.yw52uomtow95$.dlg@40tude.net>
    <v72jp7$8c99$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <vbjzi62wqony$.1iqeohex9xazr.dlg@40tude.net>

    W dniu 15-07-2024 o 10:51, J.F napisał:
> [...]
    18

    > No ale to nie co roku.

    teraz też bywały okresy grypowe, gdzie zachorowań bywało więcej i więcej
    powikłań, a bywały takie, że było ich mniej, wystarczy sobie przypomnieć.

    > Czyli co - jednak mutacja wirusa, na którą ludzkość nie była odporna?

    pewna część była odporna, pewna nie - tak jest zawsze - inaczej nie
    byłoby ludzkości. I to nie sam wirus, a powirusowe powikłania były
    groźne, co jest w tej pracy.

    > [...]
    >
    > No ale czemu po paru tygodniach fala słabnie?
    > W styczniu ani słonca więcej, ani świeżej żywności.

    > Albo się już wszyscy zakazili i uodpornili, albo 90% było dość
    > odpornych, a 10% juz swoje przechorowało ...

    może być, może być też związane z wieloma czynnikami, zresztą w styczniu
    trochę spada, ale względem poprzednich miesięcy, jeśli porównamy z
    latem, nadal jest więcej. Może ma to coś wspólnego z tym, że w święta
    ludzie trochę odpoczęli. Trudno mi powiedzieć, ale raczej wiązałbym to
    bardziej z zachowaniami ludzi niźli z pogodą, a różnica jest zauważalna
    tylko dlatego bo wcześniej było dużo - kwestia skali.

    > Ale w przypadku covida potrafiła być druga fala szybko, a potem
    > trzecia po pół roku ...

    kiedy była pierwsza, kiedy była druga i kiedy była 3? Pierwszej w
    zasadzie nie było, 2 była na jesieni, trzecia ciężko powiedzieć, ale
    była w lutym/marcu a potem nagle wygasa.
    --
    http://zrzeda.pl