  • Data: 2009-08-22 21:55:31
    Temat: Re: obciachana gwarancja od dewelopera
    Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:h6pmr3$n0j$4@inews.gazeta.pl...
    > A czy owo ograniczenie było wcześniej przedmiotem jakiejś umowy, czy nagle
    > sobie je developer teraz wymyślił? Bo jeśli wcześniej tego nie było, to
    > developer nie ma prawa zmieniać warunków ogólnych bez zgody drugiej strony
    > umowy.
    nie ma żadanej strony umowy - tzn ta druga strona to potencjalny kupujący, a
    umowę wymyślił sobie deweloper - a co nie wolno mu?

    > Należy go wezwać do zawarcia umowy na warunkach uzgodnionych pouczając, że
    > w razie odmowy zajdą skutki takie same, jakby w ogóle nie chciał tej umowy
    > podpisać.
    druga strona mówi "tutaj nie przewidujemy innych warunków, takie albo
    kupujący akceptujew umowie albo umowa nie dochodzi do skutku" - wtedy też to
    co piszesz ma zastsowanie?

    > Co do gwarancji wykonawcy dla developera, to moim zdaniem nie da się nic
    > powiedzieć, nie widząc treści tego dokumentu.
    nie rozumiem wątpliwości - wykonawca (frma budowalan) podpisała zlecającemu
    (deweloper) papier, że wykonała takie a takie prace (wraz z dokumentacją
    prac) i udziela gwarancji na lat 5.

    > wykonawca gwarantuje prawidłowe działanie urządzeń i nie ma to związku z
    > tym, ile razy w między czasie zmieni się właściciel nieruchomości.

    > A zatem po nabyciu będziesz mógł jako właściciel nieruchomości dochodzić
    > uprawnień u wykonawcy bezpośrednio na podstawie gwarancji.
    Sadziłam, że gwarancja jest udzielona nie mi, ale 'kupcowi' przede mną ...

    Chyba, ze tam są jakieś
    > ekstra uzgodnienia, bo mogą być.
    nie ma - jest standarowa dokumentacja powykonawcza z zapisem, że wykonano
    zgodnie ze sztuką i standardami i że ta gwarancja jest taka (lat 5). Czy
    sama gwarancja na coś jest udzielana komuś? Czy jest przechodnia ....