    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nowe skrzynki pocztowe a zycie na wsi
    Date: Sun, 06 Sep 2009 21:33:28 +0200

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 wrzesień 2009 20:45
    (autor Alek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h8104l$luh$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Konkurencja wśród dostawców usług nie jest na szkodę konsumentów.

    jest na szkodę. PP dociera wszędzie i jest wszędzie. Nawet na bardzo
    zakopanych w środku lasu wioskach mazurskich czy podlaśnych.

    > A może ty pracujesz na poczcie?

    Nie. Natomiast często korzystam, w tym także do wysyłania paczek do środka
    lasu. Zawsze docierają szybko i sprawnie. W przeciwieństwie do kurierów,
    którzy nie potrafią do mnie dotrzeć w centrum Zabrza bez marudzenia, że oni
    właśnie są ze stosem paczek w jakiejś dużej firmie i najlepiej jakbym tam
    podjechał. Albo bez zgubienia moich paczek na 2 tygodnie. Generalnie z
    kurierami mam jak najgorsze przeżycia.

    > Daje też możliwość gubienia, niszczenia i szabrowania przesyłek
    > oraz doręczania ich w niemożliwym do przewidzenia terminie.

    O! toto... tak działają kurierzy.

    > A jak masz kaprys mieszkać wśród dziewiczej przyrody to masz
    > różne problemy z dostępem do cywilizacji. Droga marna, daleko
    > do przystanku, sklepu, lekarza, kina itd., czasem brak możliwości
    > odbioru rtv, brak kanalizacji i gazu itp. Kłopot z pocztą
    > przy tym wszystkim to pikuś.

    No widzisz, a na świecie istnieją nie tylko Wielkie Miasta. I Poczta Polska
    jest właśnie świetnym rozwiązaniem, bo jest powszechna.

    Zresztą olać wsie. Oddział PP jest na każdym osiedlu! Mieszkam na Waryniolu
    i mam oddział. Ktoś mieszka na Koperniku i ma oddział! W Zabrzu jest ich co
    najmniej 19 (bo mój ma numer 19). A jak mi Masterlink (obecnie zmienili
    nazwę na Dowozimy Paczki Dupiato) zgubił ważny towar, to musiałem się z
    półmózgiem, co nie umiał faktury wystawić ani znaleźć moich paczek na
    magazynie użerać w sąsiednich Gliwicach. I tak dobrze, bo część kurierów to
    w ogóle Katowice np.

    > Zastanawiam się czy aby nie na odwrót. Byłem w sklepie i przy
    > regale z żarówkami był spory ruch. Widziałem osoby biorące
    > pełne koszyki. Normalnie takiej sprzedaży żarówek na pewno nie
    > było. Nie widziałem by ktoś brał świetlówki.

    No właśnie, bo się teraz ludzie rzucili i robią zapasy. Sam kupiłem około 50
    żarówek na zapas. Ale to końcówki serii. Wyprzedadzą się i nie będzie.
    Neoluksów już dostać się nie da u nas, tylko droższe Osramy. Więc przez
    chwilę sprzedaż żarówek skoczy, no ale to wyprzedaż stanów magazynowych :(

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)