  • Data: 2009-09-06 20:24:34
    Temat: Re: nowe skrzynki pocztowe a zycie na wsi
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 06 wrzesień 2009 21:33
    (autor Tristan
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h811j0$it8$1@news.interia.pl>):

    > jest na szkodę. PP dociera wszędzie i jest wszędzie. Nawet na bardzo
    > zakopanych w środku lasu wioskach mazurskich czy podlaśnych.

    Dodam, że tego lata właśnie za coś koło 5zł PP przesyłałem żonie telefon do
    środka lasu. W 3 dni doszedł (wysłany wieczorem dnia 1, szedł przez dzień 2
    i koło południa dnia 3 był u niej). Żadna firma komercyjna mi nie dostarczy
    za 5zł paczki nawet z centrum do centrum.

    Monopol w kapitalizmie jest zły, ale PP to nie przedsiębiorstwo
    kapitalistyczne, ale państwowa instytucja na usługach obywateli. Dzięki
    temu nie ma wykorzystywania monopolu, a jest za to, wręcz ustawowo
    zobligowana do powszechności. Oddziały PP widziałem na wakacyjnym szlaku
    nawet we wiochach na 10 chałup. Fakt, czasami otwarte 3h dziennie, albo
    zintegrowane ze sklepem spożywczym, ale były. Inpost czy inni kurierzy tam
    nie dotrą nigdy albo dotrą za taką kasę, że mało kogo będzie stać.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)