  • Data: 2003-08-26 07:31:43
    Temat: Re: niezgodnosc z umowa czy rękojmia
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Falka <f...@g...pl> wrote:

    > Pytanie dotyczące niezgodności towaru z umową lub rękojmią (nie wiem
    > bo towar kupiony 30.12.2002 więc chyba jeszcze rękojmia obowiązuje).

    Tak - wylaczenie w sprzedazy konsumenckiej przepsiow art. 556-581
    KC ma skutek tylko do umow zawartych od 01.01.2003 czyli jeszcze [na
    szczescie] lapiesz sie na rekojmie.

    > Więc tak: żelazko kupione 30.12.2002 już było naprawiane 3 razy ciągle
    > z powodu tej samej usterki (blokuje się przycisk do spryskiwania).
    > Usterka wystapiła własnie po raz 4.
    > Jakie mam prawa?
    > Czy mogę rządać wymiany na nowe żelazko,ewentualnie zwrotu gotówki
    > powołując się na rękojmie,

    Tak - jak najbardziej.

    > czy musze się zgodzić na kolejną naprawę ,gdyz sklep własnie taką formę
    > załatwienia sprawy zaproponował w związku z moją reklamacją.

    Nie musisz. Gdybys kupila 2 dni pozniej - moglabys meczyc sie tak
    do usra*ej smierci. Twojej albo ich ;>

    > Czy mimo tego, że3 krotnie korzystałam z gwarancji, mogę teraz
    > przejść na warunki rękojmii (niezgodności)?

    Tak - w Twoim przypadku pozostaja w mocy wszyskie stare, dobre
    kodeksowe regulacje rekojmi.

    --
    \/ @ @ \/ Pozdrawiam, Michal Bien