  • 1. Data: 2003-08-25 14:52:46
    Temat: niezgodnosc z umowa czy rękojmia
    Od: "Falka" <f...@g...pl>

    Witam
    Pytanie dotyczące niezgodności towaru z umową lub rękojmią (nie wiem bo
    towar kupiony 30.12.2002 więc chyba jeszcze rękojmia obowiązuje).
    Więc tak: żelazko kupione 30.12.2002 już było naprawiane 3 razy ciągle z
    powodu tej samej usterki (blokuje się przycisk do spryskiwania). Usterka
    wystapiła własnie po raz 4.
    Jakie mam prawa?
    Czy mogę rządać wymiany na nowe żelazko,ewentualnie zwrotu gotówki powołując
    się na rękojmie, czy musze się zgodzić na kolejną naprawę ,gdyz sklep
    własnie taką formę załatwienia sprawy zaproponował w związku z moją
    reklamacją.
    Czy mimo tego, że3 krotnie korzystałam z gwarancji, mogę teraz przejść na
    warunki
    rękojmii (niezgodności)?
    z góry dziekuję za wszelkie sugestie i podpowiedzi.
    Pozdrawiam
    Ela

  • 2. Data: 2003-08-25 16:10:31
    Temat: Odp: niezgodnosc z umowa czy rękojmia
    Od: "joanna" <s...@s...wp>

> [...]
    > warunki
    > rękojmii (niezgodności)?
    > z góry dziekuję za wszelkie sugestie i podpowiedzi.

    Mialam podobny problem z butami kupionymi w listopadzie lub tez grudniu, juz
    nie pamietam. Szew puscil, zanioslam do sklepu, naprawili. Po pewnym czasie
    (w okresie gwarancji) znow szew puscil, ten sam but, inne miejsce. Zanioslam
    buty do reklamacji, tym razem zazadalam zwrotu gotowki. Buty mi naprawili,
    wiec ich nie przyjelam spowrotem. Kazali napisac pismo. Napisalam, w pismie
    tym wyraznie zaznaczylam, ze chce rozwiazac umowe i skorzystac z rekojmi.
    Mimochodem dodalam, ze jak nie, to poprosze o pomoc rzecznika praw
    konsumenta. Wszystko bardzo grzecznie, cierpliwie (zalatwienie tych butow
    trwalo kilka miesiecy - cala zime przechodzilam prawie bez butow!), ale
    pieniadze mi oddali. Moze opis mojej przygody z butami na cos Ci sie
    przyda:-).
    Pozdrawiam i powodzenia,
    Joan

  • 3. Data: 2003-08-25 21:03:37
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik joanna <s...@s...wp> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bidccu$hn$...@i...gazeta.pl...

    Alez oczywiscie...w przeciagu roku od kupna.
    od 1 wady (naprawy) moglas zadac wymiany na nowe, obiznenia ceny, albo
    (rouzmiena alternatywy jako swoboda Twojej decyzji) odstapic od umowy co sie
    rownowazy ze zwrotem ceny + wszelkie koszty jakie w zwiazku z tym
    ponioslas. Odpowiedzialnosc z tytulu rekojmi jest nielzaenza od gwarancji i
    to kupujacy decyduje co wybrac.
    Z praktycznego punktu widzenia, poza poinformowaniem o Twoim zadaniu
    sprzedawcu iz zadasz zwrotu pieniedzy mozesz zawiadomic IH )Inspekcje
    Handlowa lub Powiatowego Rzecznika Konsumentow (jesli taki jest powolany w
    Waszym powiecie )

    pozdrawiam
    mdr

  • 4. Data: 2003-08-26 07:31:43
    Temat: Re: niezgodnosc z umowa czy rękojmia
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Falka <f...@g...pl> wrote:

    > Pytanie dotyczące niezgodności towaru z umową lub rękojmią (nie wiem
    > bo towar kupiony 30.12.2002 więc chyba jeszcze rękojmia obowiązuje).

    Tak - wylaczenie w sprzedazy konsumenckiej przepsiow art. 556-581
    KC ma skutek tylko do umow zawartych od 01.01.2003 czyli jeszcze [na
    szczescie] lapiesz sie na rekojmie.

> [...]
    > Usterka wystapiła własnie po raz 4.
    > Jakie mam prawa?
    > Czy mogę rządać wymiany na nowe żelazko,ewentualnie zwrotu gotówki

    Tak - jak najbardziej.

    > czy musze się zgodzić na kolejną naprawę ,gdyz sklep własnie taką formę
    > załatwienia sprawy zaproponował w związku z moją reklamacją.

    Nie musisz. Gdybys kupila 2 dni pozniej - moglabys meczyc sie tak
    do usra*ej smierci. Twojej albo ich ;>

    > Czy mimo tego, że3 krotnie korzystałam z gwarancji, mogę teraz
    > przejść na warunki rękojmii (niezgodności)?

    Tak - w Twoim przypadku pozostaja w mocy wszyskie stare, dobre
    kodeksowe regulacje rekojmi.

    --
    _(.----.)_
    \/ @ @ \/ Pozdrawiam, Michal Bien

  • 5. Data: 2003-08-26 09:24:40
    Od: "Falka" <f...@g...pl>

    . Odpowiedzialnosc z tytulu rekojmi jest nielzaenza od gwarancji i
    > to kupujacy decyduje co wybrac.

    Ale czy korzystając już 3-krotnie z gwarancji mogę teraz przejść na rękojmię
    ?
    Ela

  • 6. Data: 2003-08-26 10:10:18
    Temat: Re: Odp: niezgodnosc z umowa czy rękojmia
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    Falka <f...@g...pl> napisał(a):

    > .. Odpowiedzialnosc z tytulu rekojmi jest nielzaenza od gwarancji i
    >
    > Ale czy korzystając już 3-krotnie z gwarancji mogę teraz przejść na rękojmię
    > ?
    > Ela

    Można spróbować, piśmiennictwo dopuszcza taką możliwość (np. E. Łętowska
    Prawo umów konsumenckich, Warszawa 2002, str. 442),

    pzdr

    marek radwański

  • 7. Data: 2003-08-26 11:11:52
    Temat: Odp: Odp: niezgodnosc z umowa czy rękojmia
    Od: "Falka" <f...@g...pl>

    Dzieki
    Ela

  • 8. Data: 2003-08-27 08:49:23
    Od: "Falka" <f...@g...pl>

> [...]
    > do usra*ej smierci. Twojej albo ich ;>

    > Tak - w Twoim przypadku pozostaja w mocy wszyskie stare, dobre

    Dzięki Michał
    pozdrawiam
    Ela

    PS żelazko już oddane do sklepu w ządaniem wymiany -powołałam się na
    rękojmie. Zobaczymy jaki bedzie skutek.