eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawonieuczciwa konkurencja › Re: nieuczciwa konkurencja
  • Data: 2002-10-28 11:46:22
    Temat: Re: nieuczciwa konkurencja
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "NN" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:apeb41$3q9$1@news2.tpi.pl...
    > za kilka dni będę miał proces o nieuczciwą konkurencję - podawałem w
    > ulotkach cenny innych firm, mam w związku z tym następujące pytania:
    > 1. Czy osoba występująca w imieniu Policji na rozprawie to ta która mie
    > przesłuchiwała? czy też niekoniecznie? - jeśli ktoś miał już podobna
    sprawę
    > to będę wdzięczny za odpowiedź

    Aaaargh! Jak to - Policja??? To masz sprawe karną za nieuczciwa konkurencję?
    Mamo... Powinien byc ten, co Cie przesłuchiwał, bo przeciez chyba o tym
    będzie mowa, nie?

    > 2. Czy to że policjant mnie przesłuchujący (i inni obecni policjanci przy
    > przesłuchaniu) to dobry znajomy osoby która złożyła na mnie
    doniesienie(tzw.
    > poszkodowany) można jakoś wykorzystać na swoją korzyść?

    Aaaa - to juz rozumiem o co chodzi:))) Oczyiście, że możesz to podnieść, nie
    zaszkodzi. Czy coś to zmieni merytorycznie- wątpie, bo to i tak juz teraz
    zależy od tego, jaka ta Twoja reklama była. Co prawda nie miałem do
    czynienia z takim przypadkiem ani nigdy nie słyszałem o tym aby wyłączono
    policjanta, ale wydaję mi się, że na podst. art. 47 ( odesłanie do 40,41,42
    dla osób prowadzących postępowanie przygotowawcze i i nnych oskażycieli
    publicznych ) w wypadku opisanym w art. 311 par 2 - a sądze, że tak właśnie
    jest ( tzn. dochodzenie prowadziła tylko policja - nie było prokuratora )
    można by sie pokusić o wyłączenie drania :))) Jak mówię, nie da Ci to chyba
    zbyt wiele, ale jak chcesz troche napsuc im krwi i sądzisz że Ci to cos da,
    to walcz. Dobrze by było, gdybyś miał jakigos adwokata oczywiście :)

    > 3. Czy udowodnienie prawdziwości podanych przez mnie cen spada na
    > oskarżyciela? czy też na mnie jako osoby się broniącej?
    >
    Posłuchaj. Reklama porównawcza jako taka nie jest juz zabroniona. Musi
    jednak spełniać pewne warunki - pop rostu musi byc rzetelna a nie kłamliwa.
    Mówi o tym ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji w art. 16 pkt 3.
    POdaje go poniżej, jesli go jeszcze nie znasz/nie masz. Co do ciężaru
    dowodu, to oczywiście spoczywa on na oskarżycielu - on musi Tobie udowodnić,
    że Twoja reklama nie jest niezgodna z wymogami ww. przepisu. Jeśli mu się
    nie uda - to klops. Dla mnie w ogóle przepisy karne w sprawach czysto
    gospodarczych to troche ciemnogród i inkwizycja - jak więzienie za długi,
    ale to juz moja prywatna opinia.

    Art. 16. [...]
    3.Reklama umożliwiająca bezpośrednio lub pośrednio rozpoznanie konkurenta
    albo towarów lub usług oferowanych przez konkurenta, zwana dalej "reklamą
    porównawczą", stanowi czyn nieuczciwej konkurencji, jeżeli jest sprzeczna z
    dobrymi obyczajami. Reklama porównawcza nie jest sprzeczna z dobrymi
    obyczajami, jeżeli łącznie spełnia następujące przesłanki:
    1) nie jest reklamą wprowadzającą w błąd, o której mowa w ust. 1 pkt 2,
    2) w sposób rzetelny i dający się zweryfikować na podstawie obiektywnych
    kryteriów porównuje towary lub usługi zaspokajające te same potrzeby lub
    przeznaczone do tego samego celu,
    3) w sposób obiektywny porównuje jedną lub kilka istotnych,
    charakterystycznych, sprawdzalnych i typowych cech tych towarów i usług, do
    których może należeć także cena,
    4) nie powoduje na rynku pomyłek w rozróżnieniu między reklamującym a jego
    konkurentem, ani między ich towarami albo usługami, znakami towarowymi,
    oznaczeniami przedsiębiorstwa lub innymi oznaczeniami odróżniającymi,
    5) nie dyskredytuje towarów, usług, działalności, znaków towarowych,
    oznaczeń przedsiębiorstwa lub innych oznaczeń odróżniających, a także
    okoliczności dotyczących konkurenta,
    6) w odniesieniu do towarów z geograficznym oznaczeniem regionalnym odnosi
    się zawsze do towarów z takim samym oznaczeniem,
    7) nie wykorzystuje w nieuczciwy sposób renomy znaku towarowego, oznaczenia
    przedsiębiorstwa lub innego oznaczenia odróżniającego konkurenta ani też
    geograficznego oznaczenia regionalnego produktów konkurencyjnych,
    8) nie przedstawia towaru lub usługi jako imitacji czy naśladownictwa
    towaru lub usługi opatrzonych chronionym znakiem towarowym albo innym
    oznaczeniem odróżniającym.
    4. Reklama porównawcza związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od
    jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty
    lub zawierać informację, że oferta jest ważna do czasu wyczerpania zapasu
    towarów bądź zaprzestania wykonywania usług, a jeżeli oferta specjalna
    jeszcze nie obowiązuje, powinna wskazywać również datę, od której specjalna
    cena lub inne szczególne warunki oferty będą obowiązywały.

    Jak chcesz szczegółów może, to zapraszam :)

    Pozdrawiam i życzę powodzenia ( napisz jak poszło - to ciekawy dla mnie
    przypadek )

    --
    Depi.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1