  • Data: 2003-03-16 18:37:54
    Temat: Re: nieruchomosc/spadek
    Od: aeon flux <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Przemyslaw Lipin <p...@n...gazeta.pl> wrote:

    > Moze i mozna dojsc w ten sposob do numeru ksiegi wieczystej, ale nalezy
    > pamietac, ze w Polsce nie wszystkie nieruchomosci maja zalozone ksiegi
    > wieczyste i dlatego ten sposob nie zawsze prowadzi do wyjasnienia sytuacji
    > prawnej nieruchomosci.

    to co w takim wypadku nalezy zrobic? zalozyc ja? ;)

    > Nieprawda jest, ze spatkobiercy posiadacza nieruchomosci nie maja zadnych
    > praw. Czas posiadania poprzednika (czyli spadkodawcy) dolicza sie do czasu
    > posiadania spadkobiercy (Art. 176§2 w zw. z §1kc). Z tego co widac, to w tym
    > przypadku o ile posiadanie spadkodawcy bylo posiadaniem samoistnym (tzn. o
    > ile posiadal on dzalke "jak wlasciciel" - art. 336 kc), to stal sie juz jej
    > wlascicielem po 30 latach (art. 172§2 kc).

    ja chce "po ludzku". czyli nawet jesli za jego zycia sprawa wlasnosci
    nie byla uporzadkowana to spadkobiercy nie traca tej nieruchomosci?

    ps. zgodnie z polska tradycja czesc spadkobiercow (jest ich w sumie
    pieciu) ma wszystko w glebokiej d* i liczy na frajera ktory
    ta sprawe ruszy, wlozy w to swoj czas i pieniadze, a oni poloza
    lapsko na spadku. nie mozna im jakos dac prztyka w nos? od razu
    uprzedzam ze nie da sie z nimi dogadac.