  • Data: 2003-03-16 19:24:04
    Temat: Re: nieruchomosc/spadek
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    aeon flux <n...@n...com> napisał(a):

    > zla wiara czy dobra to zadna roznica. bo to kwestia 20 czy 30 lat.
    > w tym wypadku jest 40 wiec chyba nie powinno grac to roli?

    > czyli jak jest w koncu?

    > oni - spadkobiercy. a co sie robi jak nie ma ksiegi?
    >
    > --

    Przeczytaj jaszcze raz obydwa moje posty, a znajdziesz tam, jak sie ma do
    tego wszystkiego regulacja ustawowa (przepis o doliczaniu czasu posiadania
    poprzednika w pierwszym poscie). Z tego co piszesz, to termin zasiedzenia
    juz uplynal, wszystko jedno czy posiadanie bylo w dobrej czy zlej wierze.
    Wazne jst tylko, aby bylo ono samoistne. Spadkobiercy moga wiec wystapic do
    sadu o stwierdzenie zasiedzenia tej nieruchomosci (na podstawie art. 609§1
    kpc). Spadkobiercy beda musieli udowodnic, ze minal bieg zasiedzenia (tzn.,
    ze ich poprzednik lub poprzednik+spadkobiercy razem posiadali samoistnie,
    czyli "jak wlasciciel" nieruchomosc przez 20, wzglednie 30 lat).
    Nie warto wierzyc zawsze we wszystko, co ludzie tu pisza.

    Pozdrawiam
    Przemek