  • Data: 2002-09-25 19:50:40
    Temat: Re: nielegalne oprogramowanie
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > jakie sa konsekwencje posiadania w fiermie nielegalnego oprogramowania?
    1. Zarekwirowanie sprzętu (nośników też), więc paraliż pracy.
    2. Proces - koszty.
    3. Kara finansowa + odszkodowanie (niemałe kwoty)
    4. Utrata prestiżu (jeśli kiedykolwiek był).
    Szczegóły w ustawie o prawach autorskich i pokrewnych.

    > i w jaki sposob istnieje mozliwosc zlagodzenia faktu po kontroli?
    Próba układów z firmami, których programy wykryto jako nielegalne. Takie
    postępowanie układowe może doprowadzić do tego, że nie będą skarżyć o
    odszkodowanie. Wtedy tylko obligatoryjna odpowiedzialność ustawowa.

    A najlepiej usunąć nielegalny soft pamiętając, że zwykłe wyinstalowanie często
    nie wystarczy. Np. MS Office w zasadzie nie da się wyinstalować bez śladu. Wtedy
    jedynie reinstalacja systemu lub odtworzenie z "czystego" backupu.

    W kwestiach prawnych mogłem coś pominąć (dawno z tym miałem do czynienia) ale
    są tu prawnicy - sprostują.

    Pozdrawiam
    JarekT