  • Data: 2002-09-26 09:15:44
    Temat: Re: nielegalne oprogramowanie
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale jak to odnosi sie do sytuacji kiedy to np. wlasciciel firmy zorientowal
    > sie ze ma zainstalowanego nielegalnego MS Offica i przeprowadza jego
    > dezinstalacje (przed kontrola). Przeciez nie uzywa juz nielegalnego softu.
    Uzywanie to jedno, a posiadanie to drugie. Trzeba się pozbyć z firmy pirackich
    instali, obojętne w jakiej są postaci. W domu też bym ich nie trzymał.

    > (Jak tylko dowiedzial sie o "ustawie o prawach..." to przeprowadzil
    > czyszczenie komputera.
    Jak go dobrze wyczyścił, to nic nie znajdą i będzie spokój. A o ustawie to się
    dowiedział (powinien) najpóźniej w kwietniu 1994, bo wtedy ona weszła w życie.

    > Czy w takiej sytuacji rowniez grozi mu kara? Skoro zrobil to co powinien-
    > usunal wszystkie nielegalne kopie?
    Jak mówiłem: nie tylko posiadanie zainstalowanych (czyli używanych) nielegałów
    jest ścigane. Posiadanie samych instali też. A co będzie jak wyinstalował,
    pozbył się wersji instalacyjnych, a przy kontroli znajdą ślady?
    Pewnie trochę mniej, można się różnie tłumaczyć, IMO jest szansa, że sprawa
    rozejdzie się po kościach. Widziałem taką kontrolę i mogę powiedzieć, że chłopcy
    z BSA są dobrze wyszkoleni i doświadczeni, więc nie ma co liczyć, że czegoś nie
    znajdą.

    W ogóle to działa mniej więcej tak: policja przychodzi z nakazem kontroli
    (prokurator lub sąd) i w charakterze ekspertów sprowadza ludzi z BSA (nakaz może
    być na ich wniosek). Przystępują do kontroli. Jeśli coś nie tak - wszczyna się
    postępowanie, akt oskarżenia do sądu i sprawa karna z mocy ustawy. Roszczenia
    odszkodowawcze producent może zgłosić w trakcie tego procesu, lub w osobnym
    pozwie cywilnym. BSA zrzesza producentów oprogramowania i działa głównie w
    interesie zrzeszonych, ale nie jestem pewien czy tylko.
    Jeśli coś pokręciłem, proszę prawników o sprostowanie lub uzupełnienie.

    Pozdrawiam
    JarekT