eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawonie otrzymanie prawa wykonywania zawodu po ukonczeniu studiow › Re: nie otrzymanie prawa wykonywania zawodu po ukonczeniu studiow
  • Data: 2006-02-03 23:15:41
    Temat: Re: nie otrzymanie prawa wykonywania zawodu po ukonczeniu studiow
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nixe [###n...@f...peel.###] napisał:

    > Jakie to konkretnie zawody?
    > Z tego, co wiem, głównie w budownictwie i elektryce wymagane są
    > uprawnienia, ale ich brak nijak nie wyklucza pracy w danym
    zawodzie.

    Generalnie we wszelkich zawodach zwiazanych z projektowaniem,
    nadzorowaniem i samodzielnym wykonywaniem zawodu wymagane są praktyki,
    a studia tylko i wyłącznie dają jakieś tam podstawy do uzyskania
    uprawnień. Bez odpowiednich praktyk, to tytuł mgr inż. w zasadzie daje
    Ci takie same uprawnienia, jak każde inne wyższe wykształcenie. Poza
    studiami inżynierskimi, to uzyskanie uprawnień jest wymagane przez
    lekarzy, weterynarzy, pielęgniarki i położne, prawników, ekonomistów -
    nie chce mi się dalej myśleć.

    > Ale nie zmienia to faktu, że pracuje się w zawodzie budowlańca.
    > Czyli ma się prawo do wykonywania tego zawodu.

    Noto przedmiotowa w sprawie pielęgniarka jako salowa czy rejestratorka
    oczywiście również może pracować i będzie to w zawodzie.