eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawonie otrzymanie prawa wykonywania zawodu po ukonczeniu studiow › Re: nie otrzymanie prawa wykonywania zawodu po ukonczeniu studiow
  • Data: 2006-02-04 08:05:22
    Temat: Re: nie otrzymanie prawa wykonywania zawodu po ukonczeniu studiow
    Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości <news:ds0o6v$ofo$1@inews.gazeta.pl>
    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Generalnie we wszelkich zawodach zwiazanych z projektowaniem,
    > nadzorowaniem i samodzielnym wykonywaniem zawodu wymagane są praktyki,

    Ukończone praktyki to nie to samo, co uzyskanie prawa do wykonywania zawodu.
    Skończyłam studia techniczne, masa moich znajomych również (różne wydziały),
    większość pracuje w swoim zawodzie (wyuczonym) - projektuje, nadzoruje,
    kieruje projektem i nijak nikt nie musiał wyrabiać sobie dodatkowych
    "papierków" jako potwierdzenia prawa wykonywania zawodu.

    > Bez odpowiednich praktyk, to tytuł mgr inż. w zasadzie daje
    > Ci takie same uprawnienia, jak każde inne wyższe wykształcenie.

    Ale uprawnienia (np. budowlane) to nie jest to samo, co prawo do wykonywania
    zawodu.
    Nikt Ci nie broni pracować jako budowlaniec bez uprawnień.

    > Poza studiami inżynierskimi, to uzyskanie uprawnień jest wymagane przez
    > lekarzy, weterynarzy, pielęgniarki i położne, prawników

    To jest akurat naturalne.

    > ekonomistów

    ??

    > Noto przedmiotowa w sprawie pielęgniarka jako salowa czy rejestratorka
    > oczywiście również może pracować i będzie to w zawodzie.

    W zawodzie PIELĘGNIARKI??

    --
    PozdrawiaM