  • Data: 2005-12-13 09:41:32
    Temat: Re: nazwa firmy
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bolek napisał(a):

    > Art. 43. Przepisy o ochronie dóbr osobistych osób fizycznych stosuje się
    > odpowiednio do osób prawnych.
    >
    > A mozna prosic jasniej? :) Z gory dziekuje
    >
    > Wlasnie dzwonilem po urzedach... u mnie nie trzeba :)

    Wydaje Ci się...

    To, co mówi miła Pani w urzedzie (choćby to byl US)
    Nie ejst źródłem prawa w RP

    Poza tym jakiś dziwny kodeks masz...

    u mnie w KC jest tak:

    Art. 43.1. Przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka
    organizacyjna, o której mowa w art. 331 § 1, prowadząca we własnym
    imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
    Art. 43.2.
    § 1. Przedsiębiorca działa pod firmą.
    § 2. Firmę ujawnia się we właściwym rejestrze, chyba że przepisy odrębne
    stanowią inaczej.

    Art. 43.4 Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie wyklucza
    to włączenia do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących na przedmiot
    działalności przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych
    określeń dowolnie obranych.

    Tak więc to co robisz to łamanie prawa..
    i tylko źle swiadczy o wiedzy miłych Pań w twoim urzędzie..

    Bogusław