  • 1. Data: 2005-12-12 16:51:03
    Temat: nazwa firmy
    Od: "bolek" <b...@b...pl>

    Hejka
    Mam pytanko. Czy mozna otworzyc 1-osobowe przedsiebiorstwo, w ktorego w
    nazwie ( a tym samy na fakturach zakupowych i sprzedazowych) nie musiałoby
    byc umieszczone imie i nazwisko?
    Z gory dzieki za odp.
    Pozdr

  • 2. Data: 2005-12-12 17:05:43
    Temat: Re: nazwa firmy
    Od: "pisarczyk" <q...@q...co>

    > Mam pytanko. Czy mozna otworzyc 1-osobowe przedsiebiorstwo, w ktorego w
    > nazwie ( a tym samy na fakturach zakupowych i sprzedazowych) nie musiałoby
    > byc umieszczone imie i nazwisko?
    np. sp. z o.o.
    Pozdrawiam
    Darek

  • 3. Data: 2005-12-12 17:11:21
    Od: "K." <z...@o...pl>

    . Czy mozna otworzyc 1-osobowe przedsiebiorstwo, w ktorego w
    > nazwie ( a tym samy na fakturach zakupowych i sprzedazowych) nie musiałoby
    > byc umieszczone imie i nazwisko?

    ZTCW mozna. Sam mam zarestrowana w ten sposob DG i dzialam. Zaden urzad
    jeszcze nie zwrocil na to uwagi. US twierdzi, ze dla niego nie ma to
    znaczenia, wazne zeby na FV widnialo czytelnie imie i nazwisko
    wystawiajacego. Ewidencja DG tez nie skladala zastrzezen.

    Pozdrawiam,

    K.

  • 4. Data: 2005-12-12 19:52:34
    Od: "eNWu" <w...@i...pl>

> [...]
    > znaczenia, wazne zeby na FV widnialo czytelnie imie i nazwisko
    > wystawiajacego. Ewidencja DG tez nie skladala zastrzezen.

    [WN] A w moim US zastrzegli (pytałem przed założeniem firmy), że jeśli firma
    jest jednoosobowa, to imię i nazwisko w nazwie musi się znaleźć. Wniosek:
    każdy urząd interpretuje przepisy według własnego uznania. Najlepiej więc
    będzie, jeśli zapytasz po prostu w swoim urzędzie, które rozwiązanie
    dopuszczają.

    Pozdrawiam
    eNWu

  • 5. Data: 2005-12-12 19:55:14
    Od: "K." <z...@o...pl>

    > [WN] A w moim US zastrzegli (pytałem przed założeniem firmy), że jeśli
    firma
    > jest jednoosobowa, to imię i nazwisko w nazwie musi się znaleźć.

    Albo po prostu zmienily sie przepisy w tym zakresie. Wczesniej byl wymog
    imienia i nazwiska przy nazwie DG. Wszystko zalezy kiedy DG byla
    rejestrowana i uruchamiana. Jesli dobrze sobie przypominam to urzedniczka w
    US szukala nawet potwierdzenia w DU.

    Ale moze faktycznie jest tak jak piszesz. Co US to inna interpretacja.

    Pozdrawiam,

    K.

  • 6. Data: 2005-12-12 20:01:55
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    eNWu napisał(a):
    > [WN] A w moim US zastrzegli (pytałem przed założeniem firmy), że jeśli firma
    > jest jednoosobowa, to imię i nazwisko w nazwie musi się znaleźć. Wniosek:
    > każdy urząd interpretuje przepisy według własnego uznania.

    tu nie ma co interpretować, art.43[4] kodeksu cywilnego jest jednoznaczny

    KG

  • 7. Data: 2005-12-13 09:36:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Bolek napisał(a):

    > Art. 43. Przepisy o ochronie dóbr osobistych osób fizycznych stosuje się
    > odpowiednio do osób prawnych.
    >
    > A mozna prosic jasniej? :) Z gory dziekuje

    A może czytać to co wskazują, a nie co innego?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 8. Data: 2005-12-13 09:41:32
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    Bolek napisał(a):

    > Art. 43. Przepisy o ochronie dóbr osobistych osób fizycznych stosuje się
    > odpowiednio do osób prawnych.
    >
    > A mozna prosic jasniej? :) Z gory dziekuje
    >
    > Wlasnie dzwonilem po urzedach... u mnie nie trzeba :)

    Wydaje Ci się...

    To, co mówi miła Pani w urzedzie (choćby to byl US)
    Nie ejst źródłem prawa w RP

    Poza tym jakiś dziwny kodeks masz...

    u mnie w KC jest tak:

    Art. 43.1. Przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka
    organizacyjna, o której mowa w art. 331 § 1, prowadząca we własnym
    imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
    Art. 43.2.
    § 1. Przedsiębiorca działa pod firmą.
    § 2. Firmę ujawnia się we właściwym rejestrze, chyba że przepisy odrębne
    stanowią inaczej.

    Art. 43.4 Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie wyklucza
    to włączenia do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących na przedmiot
    działalności przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych
    określeń dowolnie obranych.
    ---------------------------------

    Tak więc to co robisz to łamanie prawa..
    i tylko źle swiadczy o wiedzy miłych Pań w twoim urzędzie..

    Bogusław

  • 9. Data: 2005-12-13 09:45:44
    Od: "Bolek" <b...@b...pl>

  • 10. Data: 2005-12-13 23:10:57
    Od: "=== igoR ===" <i...@W...gazeta.pl>

    bolek <b...@b...pl> napisał(a):
    > Mam pytanko. Czy mozna otworzyc 1-osobowe przedsiebiorstwo, w ktorego w
    > nazwie ( a tym samy na fakturach zakupowych i sprzedazowych) nie musiałoby
    > byc umieszczone imie i nazwisko?

    Chyba musi być nazwisko, ale... We wniosku o wpis podajesz pełną nazwę, np.:
    "Usenet" Jan Post i nazwę skróconą, której chcesz używać, np.: "Usenet".
    I pieczatkę, faktury, itp, wystawiasz z legalną nazwą skróconą.

    --
    igoR