  • Data: 2022-12-06 01:56:19
    Temat: Re: naukowe podstawy rasizmu;)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-12-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Obecnie nie. Ale rok temu tak - każdy kto mówił że WHO nie jest
    > organizacją naukową a polityczną był atakowany jako szur. Porównuje te

    Jest obiema. Nie sądzą aby ktoś upierał się przy czymś innym. Żadna
    światowa organizacja, czy prywatna czy pod agendą ONZ nie jest czysto
    naukowa bo to wynika z faktu bycia organizacją, czyli realizacji różnych
    statutowych celów. Serio nie rozumiem skąd to Cię tak nagle zaczęło
    szokować.

    > No ale to się właśnie poprawność poltyczna nazywa:P

    Nie, to się nie nazwywa poprawność polityczna. To może mieć zbieżne
    manifestacje działań, ale niekoniecznie zbieżne motywy.

    > legitymujesz to szaleństwo.

    Raz, że niekoniecznie zawsze jest to szaleństwo, dwa, że bilans strat i
    zysków nie musi być wcale niekorzystny, trzy, jak mam do czegoś
    przekonanie to szaleństwem byłoby, abym postępował przeciw temu
    przekonaniu, robiąc komuś przykrość, tylko dlatego, że ktoś może to
    odebrać jako poprawność polityczną.

    > No właśnie nie zależy - to jest to samo zjawisko - komuś się coś
    > ubzdurało i mamy zmieniać oficjalne nazewnictwo. I to jeszcze na
    > wezwanie instytucji, która chce uchodzić za "naukową":)

    Nadal racjonalizujesz, a to nie jest na poziomie racjonalnym, a bardziej
    emocjonalnym. Kiedyś w takiej Grecji faceci łazili nago a teraz Szrek
    nagle stwierdza, że mu nie odpowiada, że nagi facet łazi po wsółczesnej
    mu szkole. Dlaczego? Zapewne jak już w tej Grecji zaczynano krzywo
    patrzeć na chodzących goło facetów to sporo wśród golasów było takich,
    co uważali, że kogoś chyba posrało. Normy społeczne się zmieniają. Czy
    to w kwestii obyczajowości czy językowej. Nic z tym nie zrobimy. Co
    więcej, mimo stad nadgorliwców i oszołomów, nadal wydaje się, że
    ważniejsze jest nie robienie nikomu krzywdy.

    > Dokładnie tak samo jak tu murzynów. Skoro zaczynamy legitimizować że
    > murzyn==małpa i brać to oficjalnie pod uwagę...

    Sugerujesz, że nazwa powinna być gejo sapiens?

    --
    Marcin