  • Data: 2022-12-06 00:17:57
    Temat: Re: naukowe podstawy rasizmu;)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-12-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wydaje mi się, że jednak per saldo statystycznie było jednak korzystnie
    > (mówię o szczepieniach i grupie powiedzmy 18-40). Ryzyko powikłań było
    > niewielkie, ryzyko nopów mniejsze, ale per saldo korzyść była w zasadzie
    > pomujalna z indywidualnego punktu widzenia.

    Spodziewam się, że jest olbrzymia szara strefa zarażonych z objawami,
    gdzie są one z perspektywy codziennego funkcjonowania zupełnie
    pomijalne, ale zapewne nie są pomijalne transmisyjnie. Lekki katar czy
    pokasływanie bez żadnej gorączki i złego samopoczucia, nikt się w takie
    sytuacji nie będzie testował, bo pewnie nie zauważy, że jest chory. To
    może być różnica pomiędzy szczepionym a niezaszczepionym 18-40.

    Zresztą, jak już też wcześniej gadaliśmy, te początkowe bardziej
    drakońskie restrykcje wynikały raz z większej śmiertelności, dwa z
    niepewności co przyjdzie z kolejną mutacją. W momencie jak się okazało,
    że (kolejne) dominujące szczepy są stosunkowo łagodne, to restykcje
    zostały mocno ograniczone.

    --
    Marcin