  • Data: 2022-12-02 17:03:02
    Temat: Re: naukowe podstawy rasizmu;)
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.12.2022 o 16:30, Shrek pisze:

    > W poprzenim nie było - i to mnie zdziwiło - czyżby się nie udało? Widzę
    > że wyszedł nowy - sprawdzę czy jest.

    Sprawdziłem - dokładnych nie ma:

    "After community testing for COVID-19 was reduced in April 2022, we are
    no longer able to assess vaccine effectiveness against symptomatic
    disease using this data. However, evidence suggests that effectiveness
    against symptomatic disease with subsequent sub-lineages of the Omicron
    variant is also low and wanes rapidly."

    I rzeczywiście - prównałem obrazki z wykresami skuteczności z
    poprzednimi wersjami i "there are the same picture" - swoją drogą trochę
    nieładnie - tytuł raportu sugeruje co innego w podpisie rysunku nie ma
    ani słowa że odnnosi się do innego okresu niż wynika z tytułu dokumentu.

    Natomiast porównali ilość zachorowań za _cały_okres_ od września do
    końca listopada i wyszło im, że szczepionka celowana daje o 57% większą
    ochronię, niż ma ta grupa, która nie przyjmował szczepionki celowanej
    (nieszczepy, zaszczepieni jedna dawka, dwoma, trzema, cokolwiek). Z tym
    że z tego co napisali ci szczepieni byli z "mocy prawa" powyżej 50 rż,
    więc pewnie porównywali z takimi co byli też powyżej 50. A tam jak ktoś
    się szczepił to dostał celowaną a jak nie to nieszczep raczej. Więc
    bardzo na oko (nie wiemu jaka była "grupa kontrolna" ani metodyka
    testowania) wychodzi skuteczniość w granicach 60% za cały okres
    trzymiesięczny - not great, not terrible. Jak ze szczepinką na grypę;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!