    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nauczyciel mianowany a 5 lat przerwy
    Date: Fri, 10 Oct 2008 15:01:17 +0200

    W wiadomości news:gcnit8$bit$1@news.onet.pl Piotr <p...@a...net.pl>
    pisze:

    > Nie, miałem na myśli dokładnie to, co napisałem. Nie pracuje 40h/tydzień.
    W takim razie jesteś w mylnym błędzie.

    > Wzrost kosztów?
    Oczywiście.

    > Nie wiem, jaki część kosztów stanowią media, ale chyba nie tak wielki w
    > budżecie placówki.
    Bywa większy, niż fundusz wynagrodzeń. Zależy m.in. od bazy lokalowej i
    wielkości placówki.

    > Ok, nie sprecyzowałem, ale miałem na myśli 'zwykłych' nauczycieli w
    > gimnazjach/liceach ogólnokształcących.
    Także wśród nich znajdziemy bardzo znaczne różnice dotyczące obciążenia
    czynnościami wchodzącymi w zakres zadaniowego czasu pracy. Porównaj wuefmena
    z polonistką, panią od muzyki z matematykiem.
    Ale to po prostu specyfika branży.

    > Gimnazjum, matematyka dajmy na to. Może być? Jakie liczby są niepoprawne?
    Wg mnie zakwestionować łatwo wszystkie, które podałeś, a w szczególności te
    3/4.
    Przecież to wszystko zależy od liczebności klasy, jej uśrednionego poziomu
    (w tym dyscypliny), od tego na ilu poziomach nauczania belfer ma klasy itp.
    Dlatego właśnie wprowadzono czas pracy zadaniowy (nie tylko dla zawodu
    nauczyciela przecież). Tego się nie da pomierzyć a ty usiłujesz.

    --
    Jotte