  • Data: 2009-12-25 23:04:04
    Temat: Re: napisy niemieckie - wyrób
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25-12-2009 18:04, Alek pisze:
    > Państwo jest zobowiązane do utrzymania i udostępniania obiektu
    > a zatem i do ponoszenia związanych z tym kosztów. Pieniądze
    > z biletów pokrywają część tych kosztów czyli de facto stanowią
    > zysk państwa. Zabawa w słówka niczego nie zmieni, kasa jest kasa.

    Nie "państwo" tylko jego obywatele, w tym ja. Jeżeli nie widzisz
    ekonomicznej różnicy między przedsiębiorcą tłukącym biznes na pamiątkach
    i przez to zarabiającym na chleb z masłem a częściową (albo nawet
    całkowitą) refundacją kosztów utrzymania muzeum, to tym gorzej dla
    Ciebie. Hint: to nie jest tak proste jak przedstawione wyżej równanie
    kasa = kasa.

    > A są jeszcze historycy, autorzy książek o tematyce wojennej,
    > przewodnicy a nawet pracownicy administracyjni muzeum - oni
    > wszyscy zarabiają na zagładzie i popadają w moralne skurwienie?

    Idąc dalej tym tropem wszyscy ludzie są równi. Idąc jeszcze dalej, skoro
    osoba X może przeżyć niemal całe swoje życie za miskę ryżu dziennie, to
    Ty też możesz, bo przecież ludzie są równi. A historyk piszący o II WS
    tak samo żeruje na przykrych wydarzeniach z połowy XX wieku jak koleś
    wytwarzający małe, sympatyczne pamiątki - napisy "Arbeit macht frei" -
    które można sobie postawić na biurku w pracy albo dać kumplowi na urodziny.

    Masz żałośnie marną wrażliwość na świat. Mam chociaż nadzieję, że
    odróżniasz kolor biały od czarnego i światło zielone od czerwonego na
    skrzyżowaniu. Bo przecież można powiedzieć, że i jedno i drugie to
    przecież taki sam kolor.

    --
    .B:artek.