  • Data: 2010-11-03 10:04:36
    Temat: Re: napad z bronia/atrapa, a wysokosc wyroku
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 03 Nov 2010 10:56:37 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Jak nie rozumiesz, to może wyjaśnię dosadniej: czy dobrze byś się
    > czuł, gdybyś został porwany i wiedział, że za porwanie oraz porwanie i
    > zabicie jest taka sama kara?

    Ale tu nie ma dwóch czynów, jest jeden: rozbój z użyciem niebezpiecznego
    narzędzia.

    Odwracają temat: jeśli w obronie koniecznej uśmierciłbym takiego agresora
    -- to Twoim zdaniem powinienem za to iść siedzieć, bo przecież zagrożenie
    było iluzoryczne?

    > Skoro zatem zgadzamy się, że osobnik z atrapą broni powinien być
    > mniej surowo ukarany niż osobnik z bronią prawdziwą, to nic nie wadzi
    > zapisać to w odpowiednich widełkach kary, tak aby przestępca już z
    > samego brzmienia przepisu widział różnicę, bez konieczności wczytywania
    > się w LEXa.

    No to za rozbój są widełki przecież. Jeden jak dotąd był przykład "sancji
    na sztywno" w polskim kodeksie karnym, TK to uwalił dość szybko.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org