  • Data: 2010-11-03 10:44:45
    Temat: Re: napad z bronia/atrapa, a wysokosc wyroku
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 03 Nov 2010 10:35:12 +0000, Massai napisał(a):

    > Najpierw trzeba by udowodnić ze to narzędzie jest niebezpieczne. Trochę
    > byłoby cięzko w przypadku atrapy.

    A w przypadku psa? Albo pasa z ciężką klamrą? Albo tekstu do ekspedientki
    "dawaj sznur, będziemy szefa wieszać"? (bo sam, jako publiczność,
    widziałem taką sprawę -- sprawcy, którym zabrakło piwa i poszli do
    pobliskiego sklepu po skrzynkę piwa "na krechę", siedzieli w areszcie).

    > IMO zaostrzenie kary jesli sprawca używa niebezpiecznego narzędzia jest
    > spowodowane własnie tym niebezpieczeństwem - że używając pistoletu czy
    > noża sprowadza niebezpieczeństwo utraty życia czy zdrowia, większe niż
    > gdyby poszedł z gołymi pięściami.

    No to dlatego ewentualnie taki sprawca nie będzie miał tej kary
    zaostrzonej, dadzą mu z dołu zakresu.
    A jak zacznie tą atrapą prać ludzi po twarzy, to dadzą mu z góry.

    > A nie z faktu iż ofiara się bardziej boi.

    Percepcja ofiary nie ma dla Ciebie znaczenia? Ciekawe podejście.

    > W przypadku obrony koniecznej ocenia się czy broniący się miał powód się
    > obawiać. W tym przypadku użycie atrapy imho uzasadniałoby takie obawy
    > napadniętego, nie wiedział że to atrapa

    No to jak: jak się broni, to nie musi wiedzieć, ale jak go atakują, to
    musi? Niespójne to.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org