  • Data: 2007-09-06 15:10:20
    Temat: Re: nakaz zapłaty a doręczenie
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fbp321$qec$1@news.onet.pl...

    > Jeśli dłużnik listu nie odbierze i wróci do sądu z adnotacją "nie
    > odebrano w terminie", to nakaz zapłaty uznaje się za doręczony.
    >
    > Jeśli natomiast wróci z adnotacją "adresat tu nie mieszka" lub podobnym,
    > wtedy sąd prosi o podanie aktualnego adresu. Wtedy musimy podać taki
    > adres, aby sąd mógł dostarczyć nakaz zapłaty, albo udowodnić, że dłużnik
    > faktycznie tam mieszka (np. poprzez przedstawienie wypisu z KRSu, czy z
    > odpowiedniego urzędu o zameldowaniu osoby).
    >
    > --
    > Pozdrawiam!
    > Liwiusz
> [...]

    witam

    ja myślę, że skoro pytający mówi w pytaniu o doręczeniu nakazu zapłaty w
    postępowaniu upominawczym, to musimy zaglądnąć do przepisu art.502 [1] kpc,
    który stanowi, że jeżeli doręczenie nakazu zapłaty nie może nastąpić z
    przyczyn określonych w art.499pkt4kpc (miejsce pobytu pozwanego nie jest
    znane albo gdyby doręczenie mu nakazu nie mogło nastąpić w kraju - a zatem
    gdy nie jest powodowi znane aktualnie miejsce pobytu dłużnika w kraju),
    wówczas sąd z urzędu uchyla wydany nakaz zapłaty, a przewodniczący podejmuje
    odpowiednie czynności, tj. kieruje sprawę do postępowania zwykłego i wzywa
    powoda by w określonym terminie wskazał adres pozwanego pod rygorem
    zawieszenia postępowania; to samo w sytuacji nakazu zapłaty wydanego w
    postępowaniu nakazowym, bo o takie nakazy zapłaty pytającemu chodzi;
    doręczenie nakazu zapłaty musi nastąpić w kraju, zatem jeżeli znamy adres
    zagranicą, ale w kraju nie znamy, to niestety ale ww. przepisy znajdą
    zastosowanie po wydaniu nakazu zapłaty (czy w post. nakazowym czy
    upominawczym);

    pzdr