eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawonagrywanie swojej rozmowy z policjantem lub prokuratorem podczas przesluchania › Re: nagrywanie swojej rozmowy z policjantem lub prokuratorem podczas przesluchania
  • Data: 2007-08-31 17:51:36
    Temat: Re: nagrywanie swojej rozmowy z policjantem lub prokuratorem podczas przesluchania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:fb92lh$7vp$1@inews.gazeta.pl...

    Co prawda napisałeś, że moja opinia Cię nie interesuje, ale zawsze byłem
    namolny.

    W odniesieniu do rozprawy sądowej zastosowanie ma wprost przepis art. 358:
    "Jeżeli nie przemawia przeciw temu wzgląd na prawidłowość postępowania, sąd
    na wniosek strony wyraża zgodę na utrwalenie przez nią przebiegu rozprawy
    za pomocą urządzenia rejestrującego dźwięk." Sądy z tego wywodzą, że bez
    ich zgody utrwalać nie możesz.

    W postępowaniu przygotowawczym do czynności procesowych zastosowanie ma
    art. 147 kpk. Mowa w nim o uprzedzeniu uczestników o utrwalaniu czynności.
    Do tego artykułu wydano Rozporządzenie, które określa, co należy z takim
    nagraniem uczynić. W mojej ocenie nagrać możesz, ale następnie zabiorą Ci
    nośnik czy cały dyktafon i postąpią z nim stosownie do rozporządzenia.

    Natomiast nieprocesowe rozmowy z prokuratorem czy policjantem spokojnie
    nagrywać możesz. Nie wolno Ci ich tylko publikować bez ich zgody.