    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nabycie dzialki przez zasiedzenie
    Date: Fri, 5 Dec 2008 20:54:09 +0100

    On Fri, 5 Dec 2008, e-zop wrote:

> [...]
    [...]
    > Skladowanie drewna i sianie marchewki, jako dowod na "zajmowanie sie
    > nieruchomoscia"...?

    "władanie".
    Trzeba wykazać przeciwieństwo - że to właściciel władał.

    > A moze Babcia powinna zaplacic wlascicielowi za wieloletnie uzytkowanie jego
    > dzialki ?

    Tylko o ile nie upłynęło przedawnienie dla tych roszczeń.
    I o ile nie upłynęło swoiste "przedawnienie własności" którym jest
    właśnie zasiedzenie.

    > Sieroty po komunizmie ne wiedza co oznacza WLASNOSC.

    Dużo sierot widziałem już na tej grupie, również takich zaskoczonych
    faktem że *tu* i *teraz* możliwe jest zastosowanie cen urzędowych,
    że *obowiązuje* kara za ukrywanie towaru przed klientem (wykroczenie),
    ale z przypadkiem nieświadomości istnienia zasiedzenia spotykam
    się pierwszy raz - zapoznawanie się z różnicami przekonań co
    poniektórych a faktycznym stanem prawnym bywa ciekawe ;)

    BTW: jak o mnie chodzi to mozesz panujący nam ostatnio system
    nazywać jak chcesz, czy komunizmem czy inaczej - ale jak
    chcesz pisać o *obowiązującym* prawie, to dobrze by było
    być świadomym że nie składa się ono z samego "chcenia
    bo tak" :|

    pzdr, Gotfryd