  • Data: 2005-01-20 18:48:40
    Temat: Re: myĹ?liwy zabiĹ? mi psa
    Od: Marta Wieszczycka <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa wrote:

    > Proste - obrona konieczna.
    A jednak trudne. Obrona konieczna, to konstrukcja prawna stosowana przy
    obronie przed działaniem innego *człowieka*.
    Zwierzę przecież nie może dokonać "bezprawnego zamachu". To nie ta
    kategoria.
    Chociaż... kiedyś w czasach wczesnego PRL-u, kiedy to "nie matura lecz
    chęć szczera" pewien "zasłużony" obywatel został prokuratorem. I trafiła
    mu się sprawa, w której to chłop furmanką przejechał przechodnia.
    Wówczas inni prokuratorzy postanowili sobie z "zasłużonego" leciutko
    zadrwić i zaczęli go podpuszczać: "No co Ty, przecież sam widzisz, że na
    przechodniu są ślady kopyt, no przecież tak w zasadzie, to to koń go
    uszkodził, nie?". Zasłużony ponoć dał się podpuścić i wysmarował
    unikatowy na skalę światową akt oskarżenia... konia ;)

    Pozdrawiam,
    --
    MArta
    m...@N...pl