  • Data: 2007-08-20 15:55:31
    Temat: Re: mundurki w szkołach
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Wrak Tristana wrote:

    > Subkultury mają swoje znaki rozpoznawcze. Swoje sposoby identyfikowania się.

    Ale nie stanowią ich istoty.

    > Chodzi mi o wytworzenie pozytywnych subkultur skupionych wokoło symboliki
    > szkolnej.

    Ale zabieracie się (ty i inni zwolennicy umundurowania dzieci) od tego
    od dupy strony - zaczynasz od "barw klubowych".

    [ciach]

    > Podobnie jak jedno ubranie jakiekolwiek inne. Matka i tak dziecku musi coś
    > kupić do ubrania.

    Ale może iść do "szmateksu" i kupić coś przyzwoitego za nieduże
    pieniądze. A tam musi latać do jednego konkretnego producenta, który w
    rezultacie może sobie dawać ceny jakie tylko ma ochotę.

    [ciach]

    > No tak też to zrozumiałem. Tylko mi nie chodzi o to, że ona nie ma majtek...
    > Ale o to, że niektórym przeszkadza eksponowanie tego i owego publicznie...

    Ano. W takim Iranie np. twarzy.

    > Więc to, że dla draki przyjdzie bez bielizny pod, to rzecz drugorzędna.
    > Chodzi o to, że nosząc odpowiednio mundurek nie będzie świecić pępkiem z
    > kolczykiem....

    A niech sobie świeci. Byle się dobrze uczyła i poprawnie zachowywała.

    > Jak mówiłem, ja jestem na te sprawy bardzo tolerancyjny,

    Hehe

    > jednak sporej grupie społeczeństwa to nie odpowiada... Taki układ sobie
    > wypracowaliśmy w kulturze przez wieki.

    "...moherowe berety..."

    [ciach]

    > No oczywiście można tak temat piętrzyć... Ale ,,normalne'' ubranie też
    > trzeba kupić. Też ma być w zapasie... Więc zamiast dowolnej
    > koszuli/sweterka/cośtama kupi kilka mundurkowych.... Na jedno wyjdzie.

    Nie, nie na jedno.

    Masowa produkcja jest tańsza. A mundurki będą dość ograniczonym
    zamówieniem i producent będzie miał wyższe koszta. I żadnej konkurencji.