  • Data: 2008-06-24 10:41:28
    Temat: Re: moje prace w pewnej firmie a publikacja bez podpsiu
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Cze, 23:20, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Pytaniem jest, czy na oryginale rysunku był podpis (można dedukować
    > że nie), czy i jak autor (Ty) *chciał* tę "nieograniczoną więź"
    > wyrazić?

    Dlaczego podpis miałby być częścią rysunku/znajdować się na rysunku?
    Podpisać rysunek wydawca może równie dobrze pod nim, na odwrotnej
    stronie kartki, na którym go wydrukowano etc.

    >   Nie ma również różnicowania podpisu imieniem, nazwiskiem,
    >   pseudonimem oraz wydaniem anonimowym - każda z tych form
    >   jest równoważna i nie ma "defaultu"

    Z przepisów karnych wynikałoby coś przeciwnego...

    >   To mamy pytanie: jakie środki podjąłeś, aby "wyrazić więź"
    > z owym utworem?

    Wasze pytanie jest dla mnie o tyle niezrozumiałe, że autor nie ma
    żadnego obowiązku "wyrażania więzi", a i bez tego rozpowszechniający
    mają obowiązek informować o autorstwie.