    From: BK <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: milicjant
    Date: Mon, 2 Mar 2009 05:01:55 -0800 (PST)

    On 2 Mar, 12:22, MM <n...@i...pl> wrote:

    > Zdecydowanie NIE!
    >
    > Idiom "traktować jak człowieka" w stosunku do ludzi oznacza po prostu
    > poszanowanie. Jeśli milicjant nie szanował ("nie traktował jak
    > człowieka"), to nie widzę powodu by szanować ("traktować jak człowieka").
    >
    > Nie wspomniałem o jakikolwiek innych czynach, Ty je dodałeś. Przecież
    > nikt nie nawołuje do zażynania niczym bydła.
    >
    > --
    > pzdr, MMhttp://finances.pl

    Szacunek tez ma swoje rozne "poziomy". Ja uwazam, ze na minimalny
    szacunek zasluguje kazde stworzenie.

    Jesli ktos nie ma w sobie za duzo chrzescijanskiej milosci do
    blizniego to znacznie lepiej jest ignorowac. Niech sobie lesne dziadki
    umieraja w samotnosci i zapomnieniu, moze ich w ostatniej minucie
    zycia sumienie ruszy.

    Ale nie rozumiem agresji, braku szacunku dla czlowiek i braku
    elementarnej kultury. Dla mnie to bylo porazajace w tamtym systemie i
    przeraza mnie, ze w obecnym systemie dawne ofiary przejmuja zwyczaje
    swoich dawnych katow.

    Od pielegnowania nienawisci lepsze jest juz ignorowanie. Czy nam sie
    to podoba czy nie czlowiek zawsze jest czlowiekiem, od urodzenia do
    smierci. Z uwagi na to ma swoja godnosci zasluguje na minimum
    szacunku. Oni pozbawiali ludzi godnosci i szacunku za to, ze ci ludzie
    nie chceili "budowac" komunizmu. Pozbawiali - chociaz nie mieli prawa.
    Walka z komunizmem to byla walka o godnosc i szacunek dla czlowieka.
    Kazdego czlowieka. Nie warto chyba teraz wygranej rozmieniac na drobne
    i pozbawiac minimum ludziej godnosci i szacunku wszystkich tych,
    ktorzy mniej lub bardziej byli powiazani z tamtym systemem. Co
    nastepne? Ich dzieci? Wnuki? A moze wszyscy nie-bruneci? ;-) To
    powinna byc podstawowa roznica miedzy demorkatycznym i wolnym
    spoleczenstwem a taka parodia jaka byl PRL - czlowiek jest
    czlowiekiem, ma swoje prawa, ktorych nikt, nigdy i pod zadnym pozorem
    nie moze mu odebrac.

    Tak mi sie przynajmniej wydaje. Chociaz moge sie mylic.