    Date: Thu, 20 Sep 2012 13:13:18 +0200
    From: p47 <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mieszkanie, -wejście w posiadanie

    W dniu 2012-09-20 12:26, m pisze:
    > [...]
    >
    > Nie do końca. Ten punkt mówi o tym że przekazanie nastąpi po spełnieniu
    > tych wszystkich warunków. Inaczej mówiąc - że zobowiązujesz się
    > przekazać mieszkanie nie później niż po ich spełnieniu.
    >
    > Ale, ty mieszkanie przekazałeś. To się dokonało.

    Na jakiej podstawie twierdzisz, ze odstąpiłem od warunku zapisanego w
    umowie i dobrowolnie zgodziłem sie, aby zamieszkali tam lokatorzy bez
    opłacenia czynszu??!

    > W tym przypadku, sądzę że 9 na 10 osób uzna że przekazanie kluczy
    > oznacza przekazanie mieszkanie.

    To zaden argument. Takze 9 na 10 osób uzna, ze nieprwdopodobne jest, aby
    ktos wpuscił lokatorów bez pobrania od nich czynszu.
    Klucze to wg mnie żaden argument.
    A zgodnie z art 6 to lokator winien udowodnić, ze zgodziłem się na to,
    aby tam zamieszkali i ze zgodziłem się odstąpić od korzystnego dla mnie
    zapisu w umowie.

    > To odstąpienie od umowy jest zapisane w umowie, czy sobie dorozumiałeś?

    "#10

    Dopuszcza się rozwiązanie niniejszej umowy najmu przed terminem
    określonym w #3 za pisemnym wypowiedzeniem jednomiesięcznym, którego
    okres upływa ostatniego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w
    którym dokonano wypowiedzenia. Okres wypowiedzenia, za zgodą drugiej
    strony, może ulec skróceniu.
    W przypadku rażącego naruszenia warunków umowy, lub zasad korzystania z
    mieszkania przez Najemcę, a w szczególności użyczanie mieszkania osobom
    do tego nie uprawnionym, dewastacji jego wyposażenia, drastycznego
    naruszania spokoju innych mieszkańców domu itp. Wynajmujący ma prawo
    wypowiedzenia niniejszej umowy najmu w trybie natychmiastowym, bez
    dochowania terminu wypowiedzenia.
    Po wygaśnięciu lub rozwiązaniu niniejszej Umowy Najemcy zobowiązują się
    dobrowolnie i bez sprzeciwu do niezwłocznego opuszczenia mieszkania i
    zrzekają się jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Wynajmującego o
    zapewnienia im zastępczego lokalu mieszkalnego. "

    Dlatego tez wypisałem nast pisemko, które pokwitowała:
    "W związku z powzięciem wiadomości, że samowolnie wtargnęła Pani do
    mojego mieszkania nr 93 znajdujacego się w Warszawie przy ul Wrzeciono
    50 mimo braku na to mojej zgody i nieposiadania ważnej umowy najmu
    wzywam Panią wraz ze wszystkimi osobami, które Pani do tego lokalu
    sprowadziła, do opuszczenia tego mojego lokalu w ciągu 24 godzin, tj.
    w dniu 20 września 2012r .

    Zgodnie z art. 13 wstępnej umowy najmu warunkiem przekazania Pani
    mieszkania w użytkowanie było m.in. opłacenie do 10 września opłaty
    czynszu za pierwszy miesiąc czego Pani nie dopełniła.
    W tej sytuacji stwierdzam brak wiążacej umowy najmu i rezygnuję z
    zawarcia z Panią umowy najmu przedmiotowego mojego lokalu.

    Jesli Pani w wyznaczonym wyżej terminie lokalu mojego nie opróżni i go
    nie opuści zmuszony będę do zastosowania w celu usunięcia Pani i i
    innych osób, które wprowadziła Pani bez mojej zgody do tego mojego
    lokalu wszelkich środków prawem przewidzianych i obciążenia Panią
    kosztami z tym związanymi."

    > IMHO umowa obowiązuje, mimo że lokatorka nie wpłaciła czynszu.

    No OK,- nawet jesli przyjąć iż umowa obowiązuje to lokatorzy nie maja
    prawa tam mieszkać, bo mieszkanie nie zostało im przekazane do
    użytkowania z powodu leżącego po ich stronie:

    "#13

    Przekazanie Najemcom mieszkania w użytkowanie nastąpi przed dniem 01
    września 2012 roku, jednakże pod warunkiem wpłacenia przez nich czynszu
    za pierwszy miesiąc najmu, wręczenia Wynajmującemu kaucji opisanej w #6,
    oraz podpisania ,,Protokołu przekazania mieszkania" stanowiącego
    integralną część niniejszej umowy."