    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mieci do mietnikw osiedlowych.
    Date: Mon, 12 Sep 2011 12:58:12 +0000 (UTC)

    Andrzej Lawa wrote:

    > była >> mowa o jakichkolwiek oznaczeniach.

    > Mądry i uczciwy to wg. ciebie ktoś wyposażony w szklaną kulę?
    >
    > W mojej okolicy są np. kontenery na odpady segregowane na terenie np.
    > szkoły, które są finansowane bezpośrednio przez gminę, nie przez
    > szkołę, i ludzie są zachęcani do wrzucania segregowanych odpadów
    > tam.

    Jak sam piszesz - są zachęcani. I okej.

    Jak wystawię swój smietnik i wywieszę tabliczkę "wrzucaj swoje, ja
    funduję" to też będzie okej.

    > Zatem m.in. ja płacę za odbiór tych śmieci.
    >
    > W innych miejscach instytucje mają własne pojemniki do
    > segregowania, ale sobie nie życzą żeby ktoś inny z nich
    > korzystał.
    >
    > [ciach]

    > Bo to jest w sumie najprostsze rozwiązanie - dodatkowo odporne na
    > słaby wzrok, analfabetyzm czy nieznajomość języka.

    Tia, i tym tropem idąc - jak nie zamkniesz samochodu, to nie miej
    pretensji że ktoś się w nim rozgości, pojedzie nim na grzyby czy
    "zaopiekuje" się radiem.

    Bo jak piszesz "nie rozpoznasz" czy ten samochód to jest prywatny, czy
    ogólnodostępny.

    > Jak jakiś rok tamu tamtędy przejeżdżałem, to nic mi się w oczy
    > nie rzuciło.

    > Czyli jak coś stoi na przystanku, to mogę wsiadać?

    Jak autobus, oznaczony, itd. - to nikt pretensji nie będzie miał
    jeśli wsiądziesz.

    > Ale za to ogólnodostępne rowery gdzieniegdzie się pojawiają.

    Dobre porównanie, tylko strzelasz sobie w stopę.

    Dajmy na to, że masz w swoim mieście takie "gminne" rowery, do
    wypożyczenia.

    Czy w związku z tym możesz podejść do dowolnego stojaka, i wziąć
    dowolny nieprzypięty łańcuchem rower?

    Te gminne są specjalnie oznaczone. I tylko z nich możesz za friko
    skorzystać.

    > Ale nie wymaga tego żaden przepis.
    >
    > Wiele wynika z tzw. obyczaju, ale ten zależy od miejsca i czasu. Np.
    > nie tak dawno temu jak ktoś jechał furmanką, to normalnie
    > przyjęte było, że ludzie idący pieszo się dosiadali - bez
    > żadnych oznaczeń, pozwoleń, biletów.

    Bajki opowiadasz. Tak dosiadając się na krzywy ryj, ryzykowałeś
    smagnięcie batem.

    > Np. parkingi przy trasach. Miejsca biwakowania.

    > A oznaczyła odpowiednio?

    > Patrz wyżej.

    Znów sprowadzasz to do sytuacji że musisz swojego pilnować, bo
    inaczej każdy będzie miał prawo to "coś" sobie wziąć.

    Paranoja.

    > Czyli masz stalinowskie podejście "co nie jest wyraźnie dozwolone -
    > jest zabronione".

    W odniesieniu do prywatnej własności - jak najbardziej.

    To że po wytrzepaniu dywanów zabrałem najpierw jeden do domu, a
    drugi zostawiłem na chwilę przy trzepaku, nie oznacza że każdy
    może sobie ten dywan zabrać.

    > Zatem mam pytanie: kto ci pozwolił pisać na tej grupie dyskusyjnej?
    > ;->

    Zasady usenetu.
    Tak samo jak jeździć po ulicach pozwala mi kodeks drogowy itp.

    > Ja natomiast uważam, że jeśli jakieś swoje urządzenie stawiasz
    > tak, że jest potencjalnie dostępne dla każdego, powinieneś
    > dopilnować, żeby nie było nieporozumień. Zablokowanie dostępu
    > jest najprostsze i najbardziej oczywiste. A jak nie zablokujesz
    > dostępu i nie zadbasz o wyraźne i jednoznaczne oznaczenia - to nie
    > miej pretensji, że ktoś inny skorzysta.

    Czyli wracamy do tego Twojego motocykla. Postawiłeś na ulicy,
    stacyjka zepsuta, każdy może gwoździem odpalić i odjechać. Nie
    masz nic przeciwko żeby pierwszy lepszy przechodzień sobie zrobił
    rundkę po mieście?

    > Tabliczki teoretycznie też powinny wystarczyć, ale jak
    > zagwarantujesz, że na 100% każdy zapozna się z ich treścią (w
    > tym np. niedowidzący staruszek, któremu stłukły się okulary).

    Tia, niedowidzący staruszek któremu się stłukły okulary, który
    jeździ samochodem w poszukiwaniu otwartego śmietnika, żeby
    podrzucić śmieci ze swojego domu na wsi.

    Prooooszę Cię.

    --
    Pozdro
    Massai