  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: media markt reklamacja raz jeszcze
    Date: Sun, 9 Jul 2006 19:30:06 +0200

    Użytkownik "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl> napisał w wiadomości
    > jakby zamiast wiania piachem, zaczal padac deszcz tez bys dalej trzymal
    > aparat na wierzchu bo nie bylo napisane ze trzeba osłaniac przew warunkami
    > atmosferycznymi?? zastanow sie chlopie co piszesz; jakbys byl w USA to
    > procesz masz wygrany, ale na szczescie u nas jest pod tym wzgledem
    > inaczej.

    Posiadam od półtora roku aparat FUJI S5500, którym w pewnym dniu, w
    którym intensywnie padał deszcz, zrobiłem przeszło 100 zdjęć i wiesz co Ci
    powiem - aparat dalej działa. To, że aparat nie służy do grzebania nim w
    piachu czy do zanurzania w wodzie, nie oznacza wszakże, że ma się popsuć gdy
    spadnie na niego kilka kropli deszczu, lub ziarenek piasku. Tak samo nie
    powinno mu zaszkodzić leżenie na kocu na plaży, jeśli obiektyw był schowany
    (wsunięty). Jeśli jest inaczej, to znaczy, że Samsung po prostu nie wie jak
    się projektuje sprzęt foto. Tym bardziej, że to żadna znana marka (jeśli
    chodzi o sprzęt fotograficzny) nie jest.
    A co do meritum, to sam się zastanów, marketing doszedł do takiego
    poziomu, że wciska się ludziom badziew, który ładnie wygląda i jest
    obliczony na to, żebyś za 3 lata kupił nowy produkt.
    Zrób doświadczenie - idź na plaże z zamkniętym plecakiem i zobacz ile Ci
    pomimo tego, piachu do środka naleci. Więc pomimo odpowiedniego
    przechowywania w aparacie zawsze znajdą się śladowe ilości piasku, kurzu,
    wilgoci itp. I to jest broncha producenta tak sprzęt zaprojektować aby był
    on na takie warunki odporny. A jeśli tego nie potrafi, to niech o tym
    szczerze poinformuje w reklamach. Nie wystawiać na działanie wilgoci, kurzu,
    piasku, w szczególności nie używać na plaży, w wietrzny i deszczowy dzień...
    Tylko kto mu wtedy ten aparat kupi, więc prościej dać w folderze roześmiane
    twarze na plaży, a później po cichu odprawiać ludzi z kwitkiem.