  • Data: 2016-01-27 23:51:52
    Temat: Re: maturalna swieta krowa
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 28 Dec 2015, n...@t...net.pl wrote:
    [...]

    > TK sprzeniewierzył się także orzeczeniem, że do 67 roku praca jest zgodna
    > z konstytucją a przecież były to nasze prawa nabyte

    IMO, nie do końca tak.
    Patrzę na to przez pryzmat niektórych orzeczeń w stylu: "sąd zajął się
    tylko tym co skarżono, a nie niepodniesionymi zarzutami" (to dotyczy
    nie tylko TK!)

    IMO, niekonstytucyjne NIE JEST owo podniesienie (wieku),
    niekonstytucyjne zdarzenie zachodzi WCZESNIEJ (licząc przez
    oddziaływania prawa na tok zdarzeń), mianowicie w tym miejscu,
    w którym przyznawanie emerytur jest ODDZIELONE od obowiązku
    ich płacenia.

    Tym samym, litera prawa w żadnym miejscu nie wyraża żadnej "umowy
    społecznej" o treści "będziesz płacił składki dostaniesz emeryturę",
    co najwyżej *aktualna* treść przepisu o przyznawaniu emerytur
    stanowi, że jak *teraz* przejdziesz na emeryturę, to nabędziesz
    jakichś praw. Owszem, wyliczonych ze składek. Ale nie w związku
    z jakąś obietnicą otrzymaną przy płaceniu tych składek.
    Wcześniej ich nie ma.
    Ani praw ani obietnicy. Wcale! Masz płacić, kropka.
    Jak myślisz że to w zamian za emeryturę to dobrze, nie będziesz
    się opierać ;), ale ZAPISU nie ma.
    Zgoda, to jest niekonstytucyjne (IMVHO), tylko czy ktoś to zaskarżył?
    (tak, wiem, jest możliwe że TK dałby np. 45 lat na wyprostowanie sprawy
    "ze względu na możliwości budżetowe" :P, ale to osobna sprawa, mi
    chodzi o meritum zarzutu)

    > TK nie zajął się kontami osobistymi
    > na których powinna być gotówka, która nie powinna wchodzić w skład
    > budżetu państwa bo to miała być własność konkretnego obywatela
    > to nie miał być podatek ale właśnie, jak sama nazwa wskazuje, jego składka.

    Obawiam się, że literalnie jak wyżej... (acz nie chciało mi się przebijać
    przez treść przepisów).

    > Jeszcze raz powtarzam - konstytucja służy tylko politykom nie służy w ogóle
    > obywatelom, to zwykły polityczny pic skonstruowany za Jaruzelskiego.

    Zgadza się, niestety.

    > Ty może jesteś młody i nie wiesz lub nie pamiętasz jak było
    > na początku transformacji. Ustawa o vat weszła w ciągu pięciu dni
    > chyba 5 lipca 1993r.

    A przy przystępowaniu do UE przepisy o fakturach zostały wydane
    z datą ostatniego kwietnia (dzień przez przystąpieniem), zaś
    faktycznie opublikowane ze dwa dni później (bodaj 2 maja).
    To na wypadek jakby kogoś pytali o antydatowanie dokumentów ;)

    pzdr, Gotfryd