    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: marsz opozycji
    Date: Sun, 4 Jun 2023 10:45:34 +0200
    <u5chkv$nru$1$RTomasik@news.chmurka.net> <u5cp97$36hmo$1@dont-email.me>
    <u5cq40$s3m$2$RTomasik@news.chmurka.net> <rLueM.9053$b4hc.643@fx07.ams1>
    <u5dukc$krh$3$RTomasik@news.chmurka.net>
    <baweM.120636$2ZY4.18614@fx12.ams1>
    <u5ekqc$fq$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <NAReM.44867$lwXb.20345@fx06.ams1>
    <u5hfrl$kuk$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u5hgmk$ksa$1$Shrek@news.chmurka.net>

    W dniu 04.06.2023 o 10:08, Shrek pisze:

> [...]
    > się wiąże ze zmianą szkoły policyjnej na akademię policyjną. Nie
    > sprawdzałem, ale w ciemno zakładam, że wygasza się wszelkie kadencje i
    > pewnie stosunki pracy.
    >
    > Także działanie prawa wstecz jest wątpliwe "moralnie" ale prawnie
    > niestety (albo stety, bo bez tego nie dałoby się wyprostować złego
    > prawa) dopuszczalne. I jęczenie esbeków że oni zgodnie z prawem nękali
    > obywateli jest "kasowane" przez ich własną logikę - teraz oni są nękani
    > zgodnie z prawem. Do tego prowadzi gówniane prawo, ale "we didn't start

    I z tego najważniejsze jest stwierdzenie przez Ciebie, że oni nie
    działali zgodnie z ówczesnym prawem. tym, że czasami. Żadne prawo nigdy
    nie zezwalało na porywanie ludzi, ich torturowanie, czy zabijanie. I
    tych, którzy tak robili należy osądzić i skazać. tylko, że wówczas mogło
    by się okazać, że nie było ich zbyt wielu i mit o złym SB by się rozmył.
    Nie znam dokładnie struktury SB, bo ja to raczej z opowiadań znam, niż
    analizy jakiś dokumentów. Ale tak zdroworozsądkowo, to ilu ludzi mogło
    zajmować się w takim powiecie przykładowo "rozpracowywaniem" kleru?
    Sądzę, że w całym SB na poziomie powiatu było pewnie góra kilku nastu
    funkcjonariuszy operacyjnych. i teraz ilu spośród nich było "idiotami",
    którzy łamali prawo? Oczywiście, ze jak w każdej grupie kilku oszołom ów
    się znajdzie. Popatrz nawet na grupę dyskusyjną, że też kilku idiotów tu
    się od czasu do czasu odezwie. Tak samo pewnie i w tamtych strukturach
    się jakieś niepowodzenia dydaktyczne pojawią. Ale to będzie jakaś
    garstka. Ilu ich dożyło do dziś?

    > Jak nie jak tak - właśnie tak działało - słuchasz wolnej europy to ci
    > uprzykrzymy życie. Od rozmowy ze smutnymi panami, przez kłopoty w pracy,
    > relegowaniem ze studiów a kończywszy na internowaniu albo zwykłym
    > wpierdolu od nieznanych sprawców.

    Mniej czytaj wspomnień partyzanckich, a więcej myśl samodzielnie. Jak
    sądzisz? Skąd SB mogło wiedzieć, czego słuchasz? Wszyscy słuchali - albo
    prawie - WE. Bo nie było Internetu. Dziennik telewizyjny wyglądał mniej
    więcej jak teraz. Pierwsza część mówiła o tym, co Pierwszy Sekretarz
    PZPR oraz w ogóle rządząca siła zrobiła wspaniałego dla społeczeństwa.
    Druga część mówiła o tym, co złego zrobiła "kontrrewolucja". Potem był
    sport i kultura. Jak teraz czasem włączam TELEEXPRESS, to strukturalnie
    niewiele się tu zmieniło.

    Wracając do uprzykrzania życia, to w grupie słuchających zawsze się
    znalazło kilku, co to się tym popisywało. Najczęściej z tego powodu, ze
    sami niczego mądrego wymyślić ne potrafili. Co więcej, ponieważ nie było
    w "dobrym tonie" chwalenie się, ze się słucha WE, no to jak taki idiota
    wygłaszał osobiście wymyślone idiotyzmy podpierając się WE, to nawet
    pozostali - co też tego słuchali -0 nie mogli go oprotestować wskazując,
    że tam nikt takich głupot nie gadał - bo by wyszło na to, że też słuchali.

    Natomaist SB raczej nie ścigało słuchaczy - bo nie wiem, jak by miało
    się o tym dowiedzieć - a ludzi, którzy głosili to, że są słuchaczami.

    > A to już jest inny problem, ale ty nie powinieneś mieć z tym żadnego
    > problemu. Jesteś zwolennikiem odpowiedzialności zbiorowej i uważasz, że
    > skoro prawo jest jakie jest, to należy ich jebać zgodnie z prawem.
    > Widzisz do czego prowadzi twoje myślenie?

    A jak doszedłeś do tej genialnej konstatacji?

    --
    (~) Robert Tomasik